Re: Szyna 83 MHz - nastepna plyta.

Autor: Pawel Paroń (pawelp_at_rodan.pl)
Data: Wed 23 Apr 1997 - 11:15:38 MET DST

Andrzej Karpinski wrote:
> Tak, wejde bardzo chetnie, tylko wylicze sobie ew. koszty itd. Za roznice
> w cenie miedzy mna a HP kupie na zapas trzy tego typu zestawy i bede
> trzymal na magazynie aby w razie awarii pojechac i podmienic maszyny. I
> tez wyjdzie taniej. Albo od razu u klienta dwa servery postawie zebym nie
> musial ze soba wozic gratow... Myslec trzeba :) Na skladakach takze mozna
> zapewnic naprawde dobra niezawodnosc.

A czy bedziesz umial podmienic stracone dane, kiedy np. okaze sie, ze
jednak plyta troche nie taka (bo te z numerem xxx-xx-xx sa swietne, ale
te starsze/nowsze niekoniecznie), albo dysk byl wlasnie z tej nieudanej
serii, albo kabelek do dysku za dlugi/za krotki? I nawet nic sie nie
zepsulo, tylko gdzies wcielo pare plikow, co w domu mozna przebolec, ale
w firmie (nawet nie jakiejs tam wielkiej) kosztuje zwykle wiecej niz
roznica w cenie komputera od szwagra i od hp/compaq/dell. A jesli chcesz
sobie policzyc za dwa serwery, zeby jeden miec w zapasie, to Twoja
oferta zupelnie przestaje byc atrakcyjna.

> PS2. W dwa dni HP czy Compaq nie dostarcza ci maszyny tej klasy.
> Przynajmniej w PL.
Racja. Ale sa tez inne powody, dla ktorych duze firmy kupuja w duzych
firmach. Np. jestes tzw. "stalym klientem" i w zwiazku z tym masz spore
znizki, i juz konkurencyjnosc cenowa szwagrowej firmy spada. A zostales
tym klientem, bo np. kupiles od HP serwer unixowy za powiedzmy 100 000$.
I chyba nie powiesz, ze potrafisz mi zlozyc serwer HP9000? Albo jeszcze
inny powod: przetarg jest obwarowany zastrzezeniem, ze sprzet ma byc
produkcji europejskiej. Dasz mi odpowiedni certyfikat? A taki Compaq da.

Pawel

PS. Karpio, nie bierz tego wszystkiego do siebie, ja wcale nie twierdze,
ze Ty skladasz kiepskie komputery. Nie upieram sie tez, ze nie mozna
zlozyc dobrego komputera w piwnicy czy garazu, wiem, ze mozna, bo sam
sobie taki zmajstrowalem. Ale nie powiem ile czasu zajelo mi doginanie
blaszek, dokrecanie srubek, smarowanie wiatraczkow, regulacja ostrosci
monitora, itp., byl to proces raczej dlugi i mozolny ;)