Re: Szyna 83 MHz - nastepna plyta.

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 23 Apr 1997 - 13:05:26 MET DST

On Wed, 23 Apr 1997 11:15:38 +0200, "Pawel Paroń" <pawelp_at_rodan.pl>

>A czy bedziesz umial podmienic stracone dane, kiedy np. okaze sie, ze
>jednak plyta troche nie taka (bo te z numerem xxx-xx-xx sa swietne, ale
>te starsze/nowsze niekoniecznie), albo dysk byl wlasnie z tej nieudanej
>serii, albo kabelek do dysku za dlugi/za krotki? I nawet nic sie nie
>zepsulo, tylko gdzies wcielo pare plikow, co w domu mozna przebolec, ale
>w firmie (nawet nie jakiejs tam wielkiej) kosztuje zwykle wiecej niz
>roznica w cenie komputera od szwagra i od hp/compaq/dell.

I o to chodzi .... z tym zastrzezeniem, ze dokladnie to samo dotyczy
'firmowych' maszyn. Tylko jakby mniej.

>Racja. Ale sa tez inne powody, dla ktorych duze firmy kupuja w duzych
>firmach. Np. jestes tzw. "stalym klientem" i w zwiazku z tym masz spore
>znizki, i juz konkurencyjnosc cenowa szwagrowej firmy spada. A zostales
>tym klientem, bo np. kupiles od HP serwer unixowy za powiedzmy 100 000$.
>I chyba nie powiesz, ze potrafisz mi zlozyc serwer HP9000? Albo jeszcze
>inny powod: przetarg jest obwarowany zastrzezeniem, ze sprzet ma byc
>produkcji europejskiej. Dasz mi odpowiedni certyfikat? A taki Compaq da.

Karpio tez da :-) Wymog pochodzenia Europejskiego oznacza ze 51% ceny
musi 'pochodzic z Europy', czyli udzialczesci importowanych w cenie
koncowej musi byc mniejszy od 49%.

No coz - zamiast 200 baniek (170 baniek 'wsadu'), sprzeda Karpio
komputer za 280 baniek, zebym nie byl stratny to jest to komputer
z oprogramowaniem, UPS'em, drukarka, jakimi sobie zamarze duperelkami,
no i 5 letnia gwarancja realizowana u klienta!
Software, drukarke, UPS, dyski wezmiemy z Irlandii, pamieci Siemensa,
albo moze monitor Philipsa, byle tylko zejsc ze wsadem do 135.
I jest europejski komputer.

Tylko ... czy sie potem nie okaze ze plyta ASUS z pamieciami Kingston
i dyskami z Tajanu chodzi dobrze, a z pamieciami Siemensa i takimi
samymi dyskami ale z Irlandii, to juz nie jest tak dobra.

J.