Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 20 Apr 1997 - 23:28:28 MET DST

zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl (Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL) writes:

> [...]

Uhm.

> To znaczy masz juz gotowe formularze, wkladasz je do drukarki
> i chcesz zeby twoj program trafil odpowiednim tekstem
> w odpowiednie rubryki.

Wlasnie. Aaa, i z przyrzadow, ktorymi moglbym poinstruowac dany program
o wygladzie formularza to mam linijke.

> Jak w Wordzie sobie zrobisz ramki, odpowiednio je rozmiescisz
> na ekranie (wymaga kilkudziesieciu kartek papieru do prob)
> To w zasadzie masz sprawe rozwiazana.

No nie za bardzo.
Bo Word (6) ma tak, ze potrafi sobie te ramki troche zmieniac, w zaleznosci
np. od drukarki, albo od zawartosci ramek. Moze mozna to jakos zablokowac,
nie wiem.

> Problem jest skad bedziesz za kazdym razem pobieral dane o firmach.
> Najlepiej wykorzystac baze danych zawarta w Wordzie.
> Nazywa to sie mniej wiecej jak "mailing list" albo wydruki seryjne
> W ramkach wystarczy podac kody odpowiednich pol z tej bazy
> i Word przy wydruku wstawi odpowiednie teksty.

To by juz byla sprawa wtorna, wiekszy problem z geometria.
Poza tym ja niestety potrzebuje zmieniac az 4 elementy: od_kogo, dla_kogo,
kwote i za_co. W szczegolnosci od_kogo i dla_kogo powinny byc niezaleznymi
elementami pobieranymi z mini bazy (np. z odpowiednich plikow).

> Tez trzeba wykorzystac baze danych excela

No tak. Ale tych produktow nie mam.

Poza tym, o ile wiem, Excel jest arkuszem kalkulacyjnym, a Access baza
danych. A ja nie chce robic kalkulacji, ani grzebac w bazach, a chce
wydrukowac dokumenty...

Ale LaTeX rozwiazal sprawe blyskawicznie, wiec nie mam juz tego problemu.

--
Krzysztof Halasa