Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 22 Apr 1997 - 09:19:16 MET DST

On 20 Apr 1997 23:28:28 +0200, Krzysztof Halasa
>Uhm.

>Wlasnie. Aaa, i z przyrzadow, ktorymi moglbym poinstruowac dany program
>o wygladzie formularza to mam linijke. [...]
>Bo Word (6) ma tak, ze potrafi sobie te ramki troche zmieniac, w zaleznosci
>np. od drukarki, albo od zawartosci ramek. Moze mozna to jakos zablokowac,
>nie wiem.

No coz - 100% WYSIWYG. Poniewaz na ekranie widac niedokladnie, to i na
drukarce jest niedokladnbie :-).

>No tak. Ale tych produktow nie mam.
>Poza tym, o ile wiem, Excel jest arkuszem kalkulacyjnym, a Access baza
>danych. A ja nie chce robic kalkulacji, ani grzebac w bazach, a chce
>wydrukowac dokumenty...

Jak to nie? Przeciez Ty wlasnie chcesz grzebac w bazach danych i
duplikowac teksty, a zarowno Excel, jak i Access umozliwiaja dodatkowo
latwe sformatowanie wydruku.

>Ale LaTeX rozwiazal sprawe blyskawicznie, wiec nie mam juz tego problemu.

No coz, jak sie kontrahentow zrobi setka i 50 platnosci dziennie, to
sie znudzi sekreterce wpisywac 'przelew zombitex pecetow 1500 faktura
12/4', i ciekawe jak wtedy ladne okienka dorobisz :-).

J.