Re: USR Sportster 33,600 i TPSA

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 13 Apr 1997 - 23:10:04 MET DST

"Paweł Neugebauer" <snoopy97_at_free.polbox.pl> writes:

> Mam problem z kupionym kilka dni temu Sportster`em, a wlasciwie nie z nim
> tylko z TPSA (chociaz nie jestem do konca pewien). Mianowicie
> zainstalowalem go poprawnie (o dziwo) i wyciagnalem max. predkosc
> polaczenia 12 000 bps, a srednia cos kolo 5000 bps - wspomne tylko, ze
> kable telefoniczne byly ostatnio wymieniane w budynku, a w Gdansku sa tylko
> nowe centrale (chyba Siemens`a) - wg TPSA.

[itd]

Moze masz jakis inny telefon wpiety rownolegle w linie, szczegolnie jakis
nowszy (tzn. bez dzwonka elektromagnetycznego)? Takie telefony niestety
robia ladnie za filtr dolnoprzepustowy, powodujac duze problemy dla modemu.
Sprobuj odlaczyc telefon(y) podczas pracy modemu, ew. podlacz je do drugiego
gniazdka w telefonie.

Tylko uwazaj - w niektorych gniazdkach telefonicznych jest tak, ze po
wyjeciu wtyczki wlaczany jest kondensator 1uF - cos takiego skutecznie
zabije wszelkie transmisje. Najlatwiej "naprawia" sie takie gniazdko
tzw. bocznymi, albo jakims innym narzedziem do przecinania.

Stare telefony (takie z dzwonkiem) nie powoduja takich problemow, bo
dzwonek (cewka) ma duza indukcyjnosc.

--
Krzysztof Halasa