Re: Drukarka atramentowa

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 15 Apr 1997 - 23:16:09 MET DST

stolinsk_at_dendrit.irio.pz.zgora.pl (Joanna Stolinska gr37) writes:

> Chcialabym kupic drukarke atramentowa ale nie jestem pewna jaka.

To rzeczywiscie problem.

Uzywam HP600 (do druku czarno-bialego, 2 razy zdarzylo mi sie zrobic cos
w kolorze), ta drukarka ma tylko 1 pojemnik (glowice) z tuszem (normalnie
czarny, ale mozna dokupic kolorowy - CMY, niestety czarny kolor wychodzi
wtedy troche brazowy - byc moze jakas korekcja gamma by troche pomogla).

Nigdy nie mialem problemow, nalezy tylko uwazac, by nie zostawiac bez
opakowania pojemnikow z tuszem, bo wysychaja, i trzeba je przemywac woda,
by odzyskaly zdrowie. Jak sie je zostawi w wodzie na jakis czas, to potem
pare stron drukuja woda (ostatnio mialem wlasnie taki przypadek - to bylo
moje 2 drukowanie kolorowe na tej drukarce).

Wg mnie do kolorowego druku lepsza bylaby np. HP 660/690.

Jakosc i szybkosc drukowania jest przyzwoita - zwykle drukuje w najgorszym
trybie (300dpi), wtedy jakosc druku jest porownywalna z dobrym laserem
300 dpi.

Ktos napisal:

> Jednakze polecam z calego serca tanie
> laserowki. Kosztuja niewiele drozej, co prawda, te czarno-biale nie maja
> opcji koloru(to nie mozliwe), ale w uzytkowaniu sa znacznie
> ekonomiczniejsze. Wyobraz sobie, ze standardowy pojemnik atramentowy
> starcza na ok 500 stron (30%zapelnienia strony), natomiast laserowy toner
> spokojnie zadrukowywuje 1500 - 2000 stron, kosztujac przy tym niewiele
> drozej. Do domu laserowka najlepsza.

Nie jestem taki przekonany. Nie wiem dokladnie, ale mysle, ze mi 1 pojemnik
wystarcza na ok. 1000 stron (prawdopodobnie teksty nie maja 30% zapelnienia),
co przy cenie kilkudziesieciu zlotych moze byc jednak bardziej ekonomiczne
od lasera.

No i lasery nie drukuja atramentem, co tez moze miec znaczenie (kolor
czarny atramentu jest bardziej czarny, ale za to moze sie rozplywac na
kiepskim papierze, oraz moze nie byc wodoodporny - jak np. oryginalny do
HP 6XX (wiem, wiem, mozna nalac wodoodpornego)).

--
Krzysztof Halasa