Re: Off topic: Linux vs M$ Bylo: SIEC w bloku!

Autor: Marx (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Thu 10 Apr 1997 - 16:36:42 MET DST

> Tak, ale jeśli ktoś już ma Worda 6.0...? Czy widzisz wtedy sens upgrade'u?
w zasadzie nie, choc zbliza sie Word97 - drzyjcie :)

> Aha, co to jest to "wiele innych"? Czy wykorzystujesz to?
ok, niech Ci bedzie ze Word 6 i 7 to to samo. Dla mnie wystarczajacym
powodem bylo obslugiwanie dlugich nazw przez 7 oraz podkreslanie bledow
w locie.

[..]
> Hahaha. To powiedz mi na czym Word95 chodzi szybciej niż na Win95?
nie o to chodzilo. chodzilo o porownanie Word 6 i 7 w 95' - a tu wg mnie
chodzi tak samo.

> Bo na NT jest jeszcze wolniejszy.
A tu sie nie zgadzam - jesli masz 32 MB (a tyle musisz miec co najmniej,
aby uzywac NT), to niektore rzeczy sa szybsze a niektore wolniejsze -
sam sprawdzalem (oczywiscie odczucie subiektywne)

> A, o ile wiem, na niczym innym nie
> da się uruchomić. :))) Z moich doświadczeń wynika, że najszybszy jest
> Word 6.0 uruchomiony pod.... OS/2 (ze wszystkich kombinacji Word 6/95
> z Windą 3.11/95/NT/OS2).
Niestety nie zamierzam sie bawic w OS/2 (w ciagu miesiaca instalowalem 2
x 95', Linuxa i NT - wystarczy mi zabawy).

> Miejsce na dysku również jest ważne. Czy sądzisz, że jeśli komputery
> są coraz potężniejsze, to usprawiedliwia to kiepskie programowanie
> (wolne algorytmy i złe wykorzystanie HDD)? Ja na przykład nie mam
> ochoty zmieniać co trzy miesiące dysku, procesora, dokładać pamięci,
> bo Necro$oft wypuścił nową wersję windy lub Office'a.
ja tez nie ale jak sie zdecydowalem na 95' to nie mam wyjscia - wszystko
ma swoje wady

> A spójrz na historię Linuxa. Jego wymagania sprzętowe systematycznie
> maleją (a przynajmniej nie rosną) a szybkość wzrasta poprzez
> zastosowanie różnych usprawnień w jądrze. A po instalacji RedHata 4.0
> stwierdziłem, że zajmuje mniej niż 3.0.3, mimo iż zainstalowałem
> więcej pakietów. Czy to nie jest budujące? Mam pewność, że przez
> najbliższe parę miesięcy nie będę musiał nic w komputerze zmieniać,
> a nie jest to sprzęt najnowocześniejszy.
jasne, niestety nie wszytko co chce odpale na Linuxie, mimo iz
faktycznie chodzi na nim wiele rzeczy. Moim zdaniem za 4-5 lat Linux
bedzie na tyle dobrze oprogramowany, ze jedyna rzecza przeciwko bedzie
brak nowych gier (choc kto wie?)

> To zobacz, co w tym czasie robi Linux, a co Win95.
A co mnie to interesuje co on robi? Ale jesli juz piszesz, to napisz co
takiego on robi?

> Poza tym akurat
> mechanizm cache'owania dysków jest dużo bardziej zaawansowany w
> Linuxie niż w windzie.
pod jakim wzgledem? podaj jakies szczegoly, to moze byc interesujace

[..]
> samych miejscach końce stron, wierszy). Zmień drukarkę pod Wordem
> a całe formatowanie szlag trafia.
niestety... ale ja mam tylko jedna drukarke, a do powaznych prac
zatrudniam DTP czyli PageMakera.
Swoja droga jestem ciekaw czy Linux i reszta (TeXy i inne) poradza sobie
z np zlozeniem i wydrukowaniem pracy magisterskiej z wykresami (a pod
czym je zrobic), tabelkami, rysunkami (tez czym je rysowac) zarowno
wektorowymi jak i bitmapowymi przy uzyciu roznych czcionek (ile polskich
czcionek ma Linux?) z automatycznym spisem tresci, wypunktowaniami,
automatycznymi spisami rysunkow i skorowidzem, ze sprawdzeniem pisowni
dobrym polskim slownikiem oraz oczywiscie z wydrukowaniem w kolorze na
dowolnej drukarce?
Szczerze mowiac nie wierze w to, ale moze sie myle.

--
Marek Nazarko
mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)