Re: oplacalnosc scsi [bylo: NAJLEPSZY TWARDY]

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 07 Apr 1997 - 16:26:16 MET DST

Marek Sokol <msokol_at_polbox.pl> wrote:
: Jaroslaw Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
: > Dopiero potem robi sie wersje dla szerokiej publiki, a tam chce dysku
: > IDE.

: tak. ale nie tylko. ale czy ten dysk e-ide jest tak samo sprawny?

Jesli to ta sama mechanika i technologia zapisu, to podstawowe parametry sa
takie same. Moze troche zyskac na kolejkowaniu komend.

: ale sprobuj obrobic zdjecie, ktore po separacji barwnej ma po 100mb kazdy
: kolor ... gratuluje cierpliwosci w przypadku e-ide.

No coz - wiekszosc zalet SCSI wynikala dotychczas z kontrolera DMA/BM,
a nie PIO. A teraz IDE tez sa BM.

: no i ta uniwersalnosc - podlaczysz wszystko -skaner, dysk, cd-romika,
: nagrywarke (istotne!), zipa, jazza......
: tego w przypadku ide _nie_zrobisz.

Tylko ze zaplacisz przy tym jak za wodke. SCSI niestety drogie jest.

: no i co tu duzo mowic - dysk ide posiada ograniczenia ktorych nie ma scsi
: - chocby max transfer (16.6 - pio4 - standard)
: scsi ma jakby troche wiecej ...

I jedna magistrale. Jak do swojego Ultra Wide SCSI przylaczysz scanner czy
CD 'narrow' czyli 8 bit, to Ci zajma magistrale i zwolnia dyski.
A do domowych zastosowan to ja mam trzy kanaly IDE. 2*16MB/s + 2MB/s,
bo to karta dzwiekowa w ISA.

P.S. ile kosztuje najtanszy kontroler SCSI co ma chociaz ze 20MB/s, czyli
    tak dobry jak IDE? A ile kosztuje najtanszy lepszy?

: jesli ktos potrzebuje wydajnego dysku imho _powinien_ siegnac po scsi.
: jakie najwieksze autobusy sa robione ? a jaki scsi ?

6.4GB Ci malo? Dwa mozesz posadzic na dwoch kanalach.

P.S. P.S. ja podzielam zdanie ze SCSI sa troche bardziej zaawansowane,
   ale coz, rozni tacy wpedzili nas IDE, a ceny sa jakie sa.
   Proba zlamania standardu przes posadzenie kontrolera na plycie
   jakos sie nie udala.
   A Ci rozni tacy - czy mnie pamiec nie myli ze to byl Compaq i WD!.

J.