Re: VGA & Hercules -- H E L P

Autor: Emer Manix (rozpedek_at_us.edu.pl)
Data: Thu 03 Apr 1997 - 01:21:42 MET DST

Maciej Pilichowski <macias_at_phys.uni.torun.pl> wrote in article <5hu8r5$90d$1_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>...
Hej Macku!
> Mam karte VGA, na ktorej prawdopodobnie siedzi dodatkowo Herc. [...]
Moze sie okazac ze sie calkiem myle - bo zeczywiscie to co masz
to moze byc jakas karta podwojna... Ale jedyne z czym sie zetknalem,
to Herculesy ktore mogly emulowac CGA z wiekszymi czcionkami
(tzn. te czcionki mialy wiecej punktow niz na oryginalnej CGA).
No ale oczywiscie jak nie widzialem - to nie znaczy ze nie bylo!

>Dwie wtyczki /jak mowie zgaduje, ze ta druga to Hercules/
>plus 5 przelacznikow kolo tych wtyczek. [...]
Co do tego drugiego zlacza to jezeli nie jest ono tak samo krotkie
jak to od VGA to porownaj je ze zlaczem drukarki - bardzo duzo
Herculesow (wlasciwie to wszystkie ktore mialem) mialo tez port
Centronix. Te przelaczniki to moga byc miedzy innymi do ustawiania
adresow i przerwan portu LPT (domyslnie byl ustawiany na LPT1)

>Z ciekawszych napisow na chipach:
>OTI 037a
>OT
>Oak Tech/Avasem [...]
Co do tych napisow to niewiele mi mowia, poza tym ze OAK robil
jakies karty VGA (chyba gdzies takie mialem - ale nie podwojne).

> [...] Karta jest super stara,
>z epoki AT /wczesne lata '90/. [...]
Jezeli nikt tutaj nie bedzi mogl Ci pomoc to sproboj prosze
przeszukac siec na ta okolocznosc. Poszukaj site'ow Oaka
i/lub Oti w Internecie i sprawdz co tam daja. Ale jezeli karta jest
naprawde stara to (prawdopodbnie) na ich W3 nic nie
znajdziesz i bedziesz musial poslac im maila z zapytaniem.
Ale mozesz cos upolowac gdzie indziej (nie na firmowym W3)
Pozdrawiam

Mariusz
rozpedek_at_us.edu.pl
The Reality that can be Precisely explained by words is not a true Reality.