Re: Dysk rwardy

Autor: Emer Manix (rozpedek_at_us.edu.pl)
Data: Thu 03 Apr 1997 - 02:01:57 MET DST

Bartłomiej Miara <miarus_at_free.polbox.pl> wrote in article <5hj6uc$rt8_at_info.nask.pl>...

> Nie da sie. Ale jezeli chcesz zachowac choc czesc danych, to sprobuj
> uzyc programu partion magic(nie jestem pewien czy tak sie to pisze).
> Najpierw musisz wykasowac dane, aby miec miejsce na nowa partycje
> (np. polowe dysku). Pozniej uzywasz funkcji resize i zmniejszasz obecna
> partycje. Dodajesz nowa i juz masz dwie mniejsze, z mniejszymi
> jednostkami alokacji.
Cześć!
O razu na początku zastrzegam się że nie używałem osobiście programu
Partition Magic. Jednak na podstawie informacji podawanych na
angielskich listach dyskusyjnych (a może również polskich - nie pamiętam)
to potrafi on nie niszcząc danych zmieniać format prtycji. Dokładniej: potrafi
dużą partycje przekonwertować do FAT32 z nowej edycji W95 (i odwrotnie) -
oraz parę jeszcze cudeniek z prtycjami.
Oczywiście nie można (o ile mi wiadomo) zamienić jednostek allokacji na
dużej partycji z 'dużych' na 'małe'. Masz czy nie masz windows OSR2 - jeżeli
zdobędziesz PM to lepiej najpierw dokładnie wyczytaj w dokumentacji co on
dokładnie potrafi i jakie są tego konsekwencje.
Mam nadzieję żę się nie mylę - ostatnia wersja to 3 i coś.
Nie jest to ani shareware ani free - normalny program za normalną forsę.
Pozdrawiam

Mariusz
rozpedek_at_us.edu.pl
The Reality that can be Precisely explained by words is not a true Reality.