Re: MMX+kooprocesor

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 20:22:41 MET DST

Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl> wrote:
: On Tue, 01 Apr 1997 18:00:37 GMT, lis_at_ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis)
: >W x86 ten akumulator nie jest juz tak bardzo wyrozniony.
: >A odkad programy pisze sie w C, a nie w assemblerze, to niestety
: >bardziej sie liczy na ile efektywnie da sie jezyk wysokiego poziomu
: >na maszyne skompilowac.

: Co w C to w C, w paru jednak innych jezykach tez sie pisuje,

Na jedno wychodzi. Ich problem jak rejestrow uzywac a nie Twoj.

: a pewne
: rzeczy w assemplerze i wtedy wlasnie widac ograniczenie z wyjsciem w
: przestrzen we/wy tylko przez akumulator. A wlasciwie po groma mi ta
: przestrzen we/wy?

A w czym Ci przeszkadza? Ulatwia konstrukcje urzadzen we/wy, pozwala
w procesorze dorobic oddzielne zabezpieczenia - wcale nie przeszkadza.

: >Poczatek do Ciebie. Jakich operacji bitowych intelowi brakowalo, i co
: >z tego robi MMX? Poczytaj, podyskutujemy czy MMX to zaleta czy brak
: >wad.
: SetBit. TestBit. Moze w Penyium dorobili, bo w 386 nie widzialem.

OR ... mask, AND ...mask, XOR ... mask, i TEST .... mask.
sa od 8086, a niektore wczesniej.

: Ogolnie MMX na pierwszy rzut oka wydal mi sie zestawem instrukcji
: ciut znajomym, moze nie do konca ale... Tak wiec - duzo kwiku, malo
: welny! (jak rzekl diabel strzygac swinie)

Akurat MMX to wcale nie powyzsze.

: >Programistow w assemblerze juz nie ma, ale ... Cobol moze jeszcze
: >instrukcji BCD uzywa, jak np dla potrzeb ksiegowosci liczy na 20
: >cyfrowych liczbach.

: sa, jarku, sa. Duza czesc obslugi sprzetu pisze sie w assemblerze,

Ale coraz czesciej tez w C.

: oczywiscie nie program od poczatku do koncz, ale wszystkie porzadne
: kompilatory pozwalaja na wstawki assemblerowe i korzysta sie z tego,
: gdy trzeba coz wykonac w pelni optymalnie.

Coraz rzadziej trzeba.
Ja sie pozegnalem z assemblerem jak sie okazalo ze glupi TurboPascal
generuje kod zaledwie trzy razy dluzej chodzacy.
Przy czym ten w Pascalu byl uniwersalny, moj w assemblerze juz niezbyt.

J.