Re: MMX+kooprocesor

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 04:19:02 MET DST

On Tue, 01 Apr 1997 18:00:37 GMT, lis_at_ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw Lis)
wrote:

>VAX to 32 bitowa ewaluacja PDP. Ze nie bylo roboty - dziwne. U nas
>zanim vaxa zainstalowali to chemicy przynosili juz tasiemki z
>programami do liczenia. W Fortranie oczywiscie :-).

Nie bluznij waszmosc przeciw fortranowi! Troche w tym pisalem,
poczynajac od ICL1900, choc F77 oczywiscie lepszy. Troche pokretnie
trzeba pisac, ale chociarz kompilatory sa sprawdzone do konca i glupie
bledy nie wylaza. A VAXy przeszlyna kuroniowke bo nowsze programy
przyszly w wersji na SUN-a i pare takowych maszynek i nie bylo
chetnych aby recznie tworzyc wlasne bibllioteki na starym sprzecie -
towarzystwo przesiadlo sie na nowe maszynki i stare wykorzystywano
sporadycznie.

>W x86 ten akumulator nie jest juz tak bardzo wyrozniony.
>A odkad programy pisze sie w C, a nie w assemblerze, to niestety
>bardziej sie liczy na ile efektywnie da sie jezyk wysokiego poziomu
>na maszyne skompilowac.

Co w C to w C, w paru jednak innych jezykach tez sie pisuje, a pewne
rzeczy w assemplerze i wtedy wlasnie widac ograniczenie z wyjsciem w
przestrzen we/wy tylko przez akumulator. A wlasciwie po groma mi ta
przestrzen we/wy?

>Poczatek do Ciebie. Jakich operacji bitowych intelowi brakowalo, i co
>z tego robi MMX? Poczytaj, podyskutujemy czy MMX to zaleta czy brak
>wad.

SetBit. TestBit. Moze w Penyium dorobili, bo w 386 nie widzialem.
Ogolnie MMX na pierwszy rzut oka wydal mi sie zestawem instrukcji
ciut znajomym, moze nie do konca ale... Tak wiec - duzo kwiku, malo
welny! (jak rzekl diabel strzygac swinie)

>Programistow w assemblerze juz nie ma, ale ... Cobol moze jeszcze
>instrukcji BCD uzywa, jak np dla potrzeb ksiegowosci liczy na 20
>cyfrowych liczbach.

sa, jarku, sa. Duza czesc obslugi sprzetu pisze sie w assemblerze,
oczywiscie nie program od poczatku do koncz, ale wszystkie porzadne
kompilatory pozwalaja na wstawki assemblerowe i korzysta sie z tego,
gdy trzeba coz wykonac w pelni optymalnie. A jak trzeba caly program -
to sie Iwana wynajmuje (nie wiem czy wiesz ze Volkow Commander
napisany zostal chyba wlasnie w assemblerze, bo ci ktorzy to
disassemblowali twierdza ze zaden kompilator nie zoptymalizuje tak
kodu - nie mial Wania lepszego zajecia to Nortona w assemblerze
przepisal!).

Darek