Re: Internet Providers

Autor: Andrzej Bort (bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 09:19:31 MET DST

In pl.comp.www Janusz A. Urbanowicz <alex_at_eris.phys.uni.torun.pl> wrote:
> In article <01bc3b8e$5493d2e0$LocalHost_at_tristan> "Tristan Alder"
> <tristan_at_free.polbox.pl> writes:

> Albo ja nie rozumiem, albo Ty. Ja mam konto z uczelni. Poszedłem,
> napisałem podanie i dostałem. I się sypie. Jak mam zmienić admina,
> cokolwiek to znaczy?

> Iść do dziekanatu ze skargą. Zaproponować adminowi pomoc (przy okazji
> sporo się nauczysz i zawód masz jak w banku). Załatwić sobie konto na
> innej maszynie uczelnianej. Iść do pracy z dostępem do
> Internetu. Pomyśleć.

Może jeszcze jeden raz napiszę... Mam nadzieję, że ostatni. Acha:
możecie ten list traktować jako moje ostateczne i oficjalne stanowisko
w tej sprawie.

0. Nie otrzymałem _ŻADNEJ_ informacji, że konto "tristan" na komputerze
   "zeus.polsl.gliwice.pl" działa wadliwie. Pierwszą informacją, jaką
   zobaczyłem, była informacja na forum pl.comp.www. Dosłownie za parę
   minut dostałem pocztę od _INNEJ_ osoby z dopiskiem mniej więcej w stylu
   "zobacz, co tam się mu dzieje, albo skasuj mu to konto :->"
   Uważam, że pierwszą osobą, która powinna o tym fakcie się dowiedzieć,
   jest administrator. Dopiero brak jakiejkolwiek reakcji z jego strony
   może usprawiedliwiać "wywlekanie brudów na światło dzienne".

1. Cały ten problem z "niedziałaniem konta" był spowodowany przez wiszący
   na zeusie proces popd. Wystarczyło "tylko" zalogować się na maszynę i
   ubić wiszącego demona. Przyczyne tego są jak zwykle standardowe... Albo
   się W'95 zwiesiło, albo nasza kochana TPSA działa tak a nie inaczej,
   albo... Powodów może być wiele. Faktem jest, że popd wisi sobie dalej
   jako proces na maszynie i blokuje skrzynkę, mimo ze połączenia już
   nie ma. A raz uruchomiony popd blokuje kolejne próby dostępu do skrzynki.
   I to _MOŻNA_ samemu usunąć.

2. Z reguły problemy takie rozwiązuję "od ręki". Tzn. jakaś osoba dzwoni,
   że jej "nie działa", potem ustalamy wspólnie przyczynę (bo przecież ona
   uparcie twierdzi, że NIE DZIAŁA i już). A potem to jest tylko kwestia
   ps -u <username> i kill -9 <PID>. I już działa...

3. Powstaje wobec tego pytanie: Kto jest winny? Ano... Winna jest przyczyna.
   Jak się znajdzie przyczynę i ją usunie to powinno działać. Tylko usuńcie
   takie przyczyny jak np. kiepska (ciągle) jakość łączy TPSA (mimo, że
   coraz częściej się poprawia), piękna "MS-stabilność" produktów tej firmy,
   i wiele innych rzeczy....

P.S. (niby dla Janusza Urbanowicza, ale na "propozycje" odpowiadam
        publicznie, ponieważ takowe padły też publicznie).

> Iść do dziekanatu ze skargą.

Centrum Komputerowe nie podlega pod dziekanat, ponadto żaden pracownik CK
nie jest procownikiem naukowym Politechniki Śląskiej.

> Zaproponować adminowi pomoc (przy okazji sporo się nauczysz i zawód
> masz jak w banku).

Już pisałem: takie problemu to jest dosłownie _MOMENT_. Najwyżej jeśli
będzie chciał, żeby mu to wytłumaczyć, to można wtedy sporo poopowiadać.
Na marginesie: Posłałem już tristanowi list (na adres polboxowy) z opisem
dlaczego tak sie dzieje, w jakich sytuacjach, jak również opis, jak sobie
z tym poradzić.

> Załatwić sobie konto na innej maszynie uczelnianej.

Ale na tamtych maszynach nie ma dostępu do poczty protokołem POP (AFAIK).

> Iść do pracy z dostępem do Internetu. Pomyśleć.

No comments.

P.S (dla wszystkich :->)
Jest godzina 9:15, a ja zdążyłem odpowiedzieć _TYLKO_ na dwa listy (jeden
dla tristana, drugi właśnie kończycie czytać). W pracy jestem od 8:00.

- --
- -- Andrzej Bort Technical University of Silesia, Computer Center
- -- E-mail: bort_at_polsl.gliwice.pl (ISO,MIME compatible) IRC: Juan
- -- Office phone:(48 32)37-15-69 http://www.gliwice.pl/~bort (with PGP key)
- -- ABOVE OPINIONS ARE PERSONALLY MINE.
- --

Type Bits/KeyID Date User ID
pub 1024/2B3D7245 1995/08/08 Andrzej Bort <bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl>