Re: ZIP drive IOMEGA

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Fri 28 Mar 1997 - 15:47:15 MET

RoMan Mandziejewicz <RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org> wrote:

> Zalezy od wersji. Jesli czesto przenosisz dane pomiedzy naprawde roznymi
> komputerami i chcesz korzystac z ZIPa naprawde przenosnego - jestes 'skazany' na
> wersje parallel (przez port Centronics) i wtedy masz teoretycznie 20 MB/min (ok.
> 330 KB/s), ale to na naprawde szybkich maszynach z dobrym portem EPP.
> Jesli chcesz uzywac stacjonarnie, to wtedy masz do wyboru dwie wersje SCSI -
> zewnetrzna i wewnetrzna, transfer 60 MB/min (1 MB/s) - calkiem przyzwoity.
Dodam jeszcze, że istnieje wersja IDE, ale w Polsce jeszcze jej nie
widziałem.

> Co do uwag z eksploatacji wersji parallel: ponad 1.5 roku, ponad 30 dyskietek,
> zero bledow i nie udalo mi sie trafic na maszyne, na ktorej by nie chcialo
> chodzic.
Raz trafiłem na taką maszynę. Ni czorta nie mogłem uruchomić zipa. Miesiąc
później poszła ona do serwisu - całkowity pad płyty głównej.

> Podsumowujac: rewelacja przede wszystkim dla kogos, kto potrzebuje przenosic
> duze ilosci danych miedzy maszynami. Bardzo dobrze sprawuje sie jako urzadzenie
> do backupow, a takze do przechowywania rzadziej uruchamianych smieci.
Do przechowywania to raczej bym polecał CD-ROM, przy 100 MB na płytce cena
(z usługą) wychodzi tyle samo, co blokowana dyskietka. Wszystko, co ponad
100MB zmniejsza nam cenę jednostkową.

Poza tymi uwagami całkowicie zgadzam się z przedmówcą.

Simon