ZIP drive IOMEGA

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Sat 22 Mar 1997 - 00:31:11 MET

Maciej Gosk wrote:

 MG> Czy ktoś używa tego urządzenia ? Jeżeli tak proszę o kontakt - interesują

Wiele osob...

 MG> mnie parametry i ocena praktyka w pracy - chcę kupić ale słyszałem,

Parametry? 100 MB, 29 ms, 20 MB/min parallel, 60 MB/min SCSI

 MG> że ma cieniutki transfer - jak to jest w praktyce ?

Zalezy od wersji. Jesli czesto przenosisz dane pomiedzy naprawde roznymi
komputerami i chcesz korzystac z ZIPa naprawde przenosnego - jestes 'skazany' na
wersje parallel (przez port Centronics) i wtedy masz teoretycznie 20 MB/min (ok.
330 KB/s), ale to na naprawde szybkich maszynach z dobrym portem EPP.
Jesli chcesz uzywac stacjonarnie, to wtedy masz do wyboru dwie wersje SCSI -
zewnetrzna i wewnetrzna, transfer 60 MB/min (1 MB/s) - calkiem przyzwoity.

Co do uwag z eksploatacji wersji parallel: ponad 1.5 roku, ponad 30 dyskietek,
zero bledow i nie udalo mi sie trafic na maszyne, na ktorej by nie chcialo
chodzic. Gorzej z szybkoscia: na plycie ASUS T2P4 z P133, port EPP/ECP udalo sie
wycisnac 18 MB/min (300 KB/s). Najgorszy rezultat to cos ok. 4 MB/min na starej
386SX i Centronicsie na HGC.

Podsumowujac: rewelacja przede wszystkim dla kogos, kto potrzebuje przenosic
duze ilosci danych miedzy maszynami. Bardzo dobrze sprawuje sie jako urzadzenie
do backupow, a takze do przechowywania rzadziej uruchamianych smieci.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl