Re: Wrazliwosc nowych systemow [bylo: BC 3.1 i drukowanie w W95]

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 23:54:57 MET

Jacek Pietraszek <pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl> napisał(a) w artykule
<5h8ppu$e8f_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
> [...]
>
> - OS/2,
> - Win'95,
> - Win NT,
>
> ma zwiazek z bledami programow, a nie z bledami systemow.
> Otoz Windows 3.1 mialy bardzo slaba ochrone pamieci
> i zasobow. W ten sposob bledny program mial szanse
> przetrwac w Windows 3.1, a system wywracal sie juz
> po zakonczeniu pracy programu i wywrotka szla na konto
> bledu w systemie.
>
> Natomiast w nowych systemach ochrona jest scislejsza
> i w ten sposob bledny program jest od razu wyrzucany
> z systemu przy najmniejszej probie naruszenia ochrony,

Z moich doswiadczen wynika, ze wiele bledow ktore w Win3.1 byly
sygnalizowane jako GPF w Win95 przechodzi, tyle ze po pewnym czasie zwis
jest totalny. Sprawdzalem programami testujacymi dostepy do pamieci. Np.
bledny parametr w wywolaniu funkcji API jest i tu i tu, tyle ze w 3.1
konczy sie to GPF, a w 95 tajemniczym zwisem po pewnym czasie. Moje
podejrzenie jest takie, ze wlasne programy Microsofta robily za duzo GPF-ow
wiec _oslabili_ ochrone.

> Przypuszczam wiec, ze spora czesc energii wyladowywanej
> we wzajemnym wykazywaniu wyzszosci jednego systemu nad
> drugim (bo u mnie ten program sie wykrzaczyl pod systemem X,
> a pod systemem Y nie) jest zwiazana z bledami tychze programow,
> a nie systemow.

Z tym zgadzam sie calkowicie. Zwroce jeszcze uwage na mnostwo bledow w
driverach. U mnie np. Internet News wieszal sie bardzo czesto przy
otwieraniu zalacznika. Ustapilo to calkowicie po usunieciu dzwieku 'menu
popup'. Na 99,9% blad jest w driverze Sound Blastera napisanym przez
Creative Labs.

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl