Re: Dziwne zachowanie serwera POLBOX'u

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 15 Mar 1997 - 22:23:36 MET

On Wed, 12 Mar 1997 09:54:23 +0100 (CET), Lukasz Janus wrote:

>Czy moglby mi ktos powiedziec co sie stalo ?
>Od ponad tygodnia moje konto w POLBOX'ie bardzo dziwnie sie
>zachowuje.Moge odbierac i czytac maile, ale przy wysylaniu (uzywam
>NETSCAPE'e 3.0 GOLD) pojawia sie komunikat " Error ocured
>Polite people say HELO first. Check your e-mail adress in Mail and News
>Preferences". Wysylalem juz 1000000000000 mailow do administratora (z
>innego konta), ale bez skutku. Bardzo prosze o odpowiedz na adres

to znaczy ze netszkapa z jakichs powodow nie rzuca komendy
HELO (lub EHLO jesli chce uzywac ESMTP) do servera SMTP.
Mysle ze komunikat "Polite people say HELO first" nie pochodzi
od netszkapy, lecz netszkapa wyswietla to co jej odpowiedzial
server SMTP (server odpowiada jedna linij, ktora zaczyna sie
od numeru bledu lub 250 jesli ok a potem [po spacji] dowolny
komentarz (przeznaczony dla czlowieka, bo programom wystarczaja
te liczby na poczatku)
W zasadzie nie jest ona konieczna bo jedynaym parametrem
jest "przedstawinie sie" hosta (np. EHLO amk.rmnet.it)
ktory laczy sie z serverem SMTP a to przeciez server wie
bo w kazdym pakiecie IP wedruje IP nadawcy, ale jednak
protokol SMTP wymaga tej komendy. Byc moze wiekszosc
serverow to olewa, skoro do niczego im to nie potrzebne
a ten z polboxu upierdliwy jakis :-), ale dosc to wszystko
w sumie dziwne. Jakos trudno mi sobie wyobrazic zeby netszkapa
tak sie zachowywala.
  Najprosciej zatelnetowac na port 25 polboxu i sprobowac
napisac MAIL FROM:<netman_at_free.polbox.pl> i zobaczyc co
ci server odpowie. Jesli odpowie Ci wlasnie tym tekstem,
to juz wiesz. Zeby sie upewnic polacz sie jeszcze ra,
tym razem wysylajac najpierw HELO twoja.domena.pl
sprawdzajac czy tym razem server odpowie 250 na MAIL FROM

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi