Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Andrzej Lewandowski (lewando_at_ibm.net)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 15:37:18 MET

Marcin Jagodzinski wrote:

> Mam jedno pytanie. Gdyby nikt nie ukradl zadnego programu, ile byloby w
> Polsce komputerow? Jaki poziom rozwoju osiagnelibysmy? Ile byloby hostow
> Internetu? 100? 1000?

No, NARESZCIE wiadomo na czym stoi komputeryzacja w dawnej
PRL. I dziwicie sie ze wiele firm nie chce otwierac przedstawicielstw
i sprzedawac software w PL bo (jak mi powiedzial facio z Pewnej
Firmy) - "Nie oplaca sie. To dzicz. Sprzedam jedna kopie i nic wiecej,
bo i tak ukradna". Taka opinia jest zreszta powtorzona w dokumencie
Department of Commerce USA (co prawda nie uzyto slowa "dzicz") gdzie
umieszcza sie Polske na samym dnie listy krajow przestrzegajacych
umow miedzynarodowych o ochronie wlasnosci inteleltualnej i zaleca sie
"ostroznosc" w kontaktach z PL dopoki te sprawy nie zostana uregulowane.

Tak, tak... Ciagle mamy opinie buszmenow i kraju 3 swiata. Miedzy
innymi, dzieki tym ktorzy na tej liscie tak MORALNIE usprawiedliwiaja
prawo do piractwa (czytaj - kradziezy) oprogramowania.

Andrzej Lewandowski