Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Sun 09 Mar 1997 - 12:16:32 MET

Dnia Sat, 8 Mar 1997 16:54:05 GMT, BERNAT_at_alfa.ichf.edu.pl (Piotr
Bernatowicz) pisal(a)

>Sluchaj. Prawo to jest PRAWO. Kazdy kto lamie PRAWO jest w mniejszym lub
>wiekszym stopniu przestepca. Zlamanie PRAWA to czyn NIEMORALNY. A jesli

Zlamanie PRAWA to czyn BEZPRAWNY. NIEMORALNE moze byc przestrzeganie prawa
np. w panstwach totalitarnych. Probujesz powiedziec, ze PRAWO to MORALNOSC,
a MORALNOSC to G***.

>zaczniesz kierowac sie moralnoscia zamiast prawem, to modl sie aby bandzior
>z najgorszej speluny tez tak nie robil. Bo dla niego poderzniecie Ci gardla
>moze tez byc "moralnie usprawiedliwione".

o, na przyklad tutaj.

Jezeli powiedzmy, masz rodzine na utrzymaniu, to niemoralne jest nieukrasc
programu komputerowego i nie uzyc go do zarobienia potrzebnych pieniedzy.
Jest to bezprawne.

Oczywiscie, najgorsze zbrodnie moga byc "moralnie, subiektywnie
usprawiedliwione", z wyboru jakiej zdegenerowaniej jednostki. Ale najgorsze
i najbardziej masowe przestepstwa byly dokonywane zgodnie z PRAWEM. Ktore
nic nie mialo wspolnego z MORALNOSCIA.

>Kara musi byc adekwatna do winy. Poza tym ja ani razu nie napisalem nic o
>karaniu. Wkurza mnie tylko, ze pare jednostek uwaza ze kradziez softu jest
>niemalze rzecza godna pochwaly, a prawa to nie trzeba przestrzegac, bo
>wazniejsza jest ich subiektywna moralnosc.

A co to jest obiektywna moralnosc? PRAWO?

Mam jedno pytanie. Gdyby nikt nie ukradl zadnego programu, ile byloby w
Polsce komputerow? Jaki poziom rozwoju osiagnelibysmy? Ile byloby hostow
Internetu? 100? 1000?

Marcin Jagodzinski
mailto:marcinj_at_ikp.atm.com.pl
http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html