Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Wojciech Milc (wmilc_at_poczta.com)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 10:55:53 MET

W dniu 6 Mar 1997 07:25:29 +0100, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus)
napisal / napisala:

[ciach]
>gdyby nie piraci to programy moglyby kosztowac 1/3 a moze nawet 1/5
^^^^^^^^^^^^^
>tego co kosztuja, a wtedy ilosc osob ktore moga sobie pozwolic na ich
>zakup powiekszylaby sie ogromnie. Czy nie wydaje Ci sie ze programisci
>tez potrzebuja jesc, a moze i komputer sobie kupic
>(o domu czy samochodzie nie wspominajac)?
No wiesz... dajesz sie zalapac na taka "goeringowska"
propagande...
W przypadku programow komputerowych jest to podobna bzdura
jak to, ze gdyby nie piractwo muzyczne w RFN, to Michael
Jackson bylby jeszcze bogatszy.
Przypomina mi sie akcja "zgas zbedna zarowke":
reklama w PRL, ktora miala za zadanie zjednoczenie
"klasy robotniczej" w "walce" z kryzysem i sprawienie
wrazenia, ze to nie wina wladzy, podczas gdy energia
zuzywana przez gospodarstwa domowe na oswietlenie
wynosila wtedy chyba cos 2% zapotrzebowania krajowego.
Zapytaj przecietnego programiste w duzej firmie, jak jest
ustalana jego placa, a jak cena programu.

>uczcijmy minuta ciszy bankrustwa wszystkich firm softwareowych
>ktore produkowaly wspaniale programy, uzywane na calym swiecie
>i ... zbankrutowaly
Jeszcze mi powiedz ze to przez piratow, a nie bledy zarzadu.
To tak jakbys twierdzil, ze inwestorzy gieldowy pozbywajacy
sie akcji tych firm w ogole zwracali uwage na pirackie statystyki.
Gdyby to byla taka tragedia dla firm, to tworzylyby one na wlasna
reke struktury kotrolne wobec bezwladu panstwowych.

Poza tym nie stosowalyby akcji pomocyjnych. Moze powiesz,
ze WP zostal wykupiony prze Corela dlatego, ze kazdy mogl
dostac wersje 3miesieczna PerfectOffice, ktora bez wiekszych
problemow chodzila "na zawsze"?

Emil