Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Wojciech Froelich (froelich_at_phys.uni.torun.pl)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 11:02:20 MET

> Nie zapomne jak kiedys (mniej wiecej 3 lata temu) bylem na konferencji
> dotyczacej piractwu. Przedstawicielowi M$ zadalem pytanie, dlaczego
n e
> wprowadza specjalnych cen tzw. edukacyjnych dla studentow czy uczniow.
> Odpowiedz brzmiala, ze ten rynek jest zbyt maly ( !!! ) dla nich, a w ogole
> to uczelnie i szkoly powinny kupowac od nich oprogramowanie i tam
> powinnismy sie uczyc. Natomiast do domu powinno sie kupowac soft po
> normalnej cenie, bo jezeli kogos stac na komputer to i stac na
> oprogramowanie.

A co Panowie powiecie na oferte bodajze Bentleya - MicroStation za 75$ (
tzw. cena akademicka ). Mathematica tez chyba jest do dostania po
specjalnej cenie. Nie wspomne juz o akcji IBM Polska - jedno stanowisko
OS/2 za chyba 35 zl ( nie jestem pewien ) + cala fura softu za darmola.
Dorzucilbym jeszcze Watcoma, ktorego kumpel tez kupil promocyjnie. I niech
mi nikt nie mowi, ze w Polsce nie ma firm myslacych o studentach ( no moze
za wyjatkiem M$ ).

        Wojtek

PS.Przypomniala mi sie scena z pewnej firmy zajmujacej sie sprzetem ( to
bedzie off-topic, ale sorry ). Pan w sklepie nie mogl zrozumiec, ze klient
nie chce w ogole zadnego software'u ani nawet systemu, bo ma licencje na
wszystkie stanowiska w budynku i nie ma zamiaru drugi raz placic za to
samo. Pan usilnie staral mu sie wcisnac chocby DOS'a, bo przeciez "...
nawet nie bedzie mozna sprzawdzic, czy komputery dzialaja...". Niezla
paranoja, nieprawdaz ???

Wojciech Froelich | snail-mail:
e-mail: froelich_at_phys.uni.torun.pl | ul.Chmielna 10
PGP signature w fingerze | 87-100 Torun
nie odpisuje na ogonki | tel.(0-56)54-52-92 (grzeczn.)
M$ : Where do you want to go today ?
Me : Hey, what the hell are you doing with my car ?!!