Re: Dystrybucje Linuxa

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 01 Mar 1997 - 19:30:02 MET

cefek_at_urgentmail.com (Michal 'CeFeK' Cegla I) writes:

> To sa trzy dystrybucje produkowane przez roznych ludzi. Slack --
> zamknieta grupa. RedHat-komercha, a Debian -- mnostwo pakietow,
> grupa ktora to tworzy jest otwarta i wogole.

Akurat komercha Slackware i RedHat jest porownywalna, tyle ze Slack
ma duzo mniejsza moc przerobowa.

> Tera(z) wedlug mnie hierarchia (testowalem wszystkie trzy dystrybucje,
> to sie moge madrzyc ;) ).
> 1. Najlepsza -- Debian
> 2. Potem -- Slackware (96)
> 3. Zdecydowanie slaba -- RedHat.

Nie znam Debiana, ale takie porownanie Slacka i RedHata jest kompletna
bzdura. Bledy w RedHat'ie sa poprawiane natychmiast po wykryciu ich,
co powoduje ze normalnie ich nie ma. Bledy w Slacku sa poprawiane albo
i nie, a jesli tak, to zwykle przez samych uzytkownikow. Pamietam,
jak Patrick Volkerding (autor Slacka) tlumaczyl, ze przekompilowanie
wszystkich kerneli zajmie mu tydzien (teraz juz nie ma takiej potrzeby).

Pomijam juz sama instalacje RedHat'a i Slacka, upgrady itp (Wskazana
metoda upgradu Slacka - instalacja od nowa, RedHat'a upgraduje sie
w 2 godziny, jesli jest w skomplikowanej konfiguracji).

> Ktora ewentualnie wybrac? Jakie sa numery
> dla zielonego? Debian.
> Wersji dystrybucji?
> Redhat: 4.0.0,

To tez nie jest prawda: 4.1, i to juz od dawna (poprzednio w wersji beta,
oficjalna od jakiegos miesiaca).

> Slack 96 - 3.0.0

???

Po prostu - staraj sie mowic o tym, co _wiesz_.

--
Krzysztof Halasa