Re: Co to jest NMI?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 23 Feb 1997 - 21:43:44 MET

sc_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl (Adam E. Patkowski) writes:

> Tak jest! Ale oprocz tego wedlug starozytnych specyfikacji (i P.
> Nortona) sygnal I/O CH CK (A10 na laczowce) magistrali ISA jest
> sumowany z sygnalem bledu parzystosci pamieci i dopiero podany na
> NMI. A oznacza - niemozliwy do skorygowania blad na karcie we/wy.
> Nie wiem, czy to jeszcze jest wykorzystywane (ostatni raz robilem
> cos z ISA 2 lata temu) ale pewnie opisywana karta to sprawdzila i cos
> sie jej nie spodobalo (moze trwaly niski stan? brak podparcia na
> magistrali?) stad proba prewencyjnego wylaczenia. To ostatnie zdane
> to oczywiscie czysta spekulacja, ale o tej porze...

Problem w tym, ze normalnie zablokowanie kontroli parzystosci powinno
byc realizowane poprzez zablokowanie linii wychodzacej ze sprawdzacza
parzystosci (taki patent z bramkami ex-(n)or), jeszcze przed spieciem
z NMI z szyny ISA. Wtedy blad parzystosci nie powoduje NMI, ale sygnal
na szynie powoduje, i jest to wlasciwa sytuacja.

Niestety w niektorych plytach zaoszczedzono troche $, i wylaczenie
kontroli parzystosci odbywa sie przez zablokowanie NMI (nie pamietam
dokladnie, ale robi to jakis standardowy port w PC). Wtedy zaden sygnal
nie jest w stanie wygenerowac NMI.

--
Krzysztof Halasa