Re: Co to jest NMI?

Autor: Adam E. Patkowski (sc_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 04:17:15 MET

On 20 Feb 97 at 18:56, Piniek (aka Piotr Ingling) wrote:

> No, NMI było (i jest) używane przy kontroli parzystości pamięci. Błąd
> parzystości powoduje wygenerowanie przerwania NMI.

  Tak jest! Ale oprocz tego wedlug starozytnych specyfikacji (i P.
Nortona) sygnal I/O CH CK (A10 na laczowce) magistrali ISA jest
sumowany z sygnalem bledu parzystosci pamieci i dopiero podany na
NMI. A oznacza - niemozliwy do skorygowania blad na karcie we/wy.
  Nie wiem, czy to jeszcze jest wykorzystywane (ostatni raz robilem
cos z ISA 2 lata temu) ale pewnie opisywana karta to sprawdzila i cos
sie jej nie spodobalo (moze trwaly niski stan? brak podparcia na
magistrali?) stad proba prewencyjnego wylaczenia. To ostatnie zdane
to oczywiscie czysta spekulacja, ale o tej porze...

                     Pozdrowienia, Adam