Re: Co to jest NMI?

Autor: Rafa/l Stajkowski (e61270rs_at_cs-boglab.eti.pg.gda.pl)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 18:37:13 MET

On 20 Feb 1997, Piniek aka Piotr Ingling wrote:

> No, NMI było (i jest) używane przy kontroli parzystości pamięci. Błąd
> parzystości powoduje wygenerowanie przerwania NMI.
>
> Piotr Ingling
> e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
> www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html

Swiete slowa wasc prawisz! Oczywiscie ze NMI jest uzywane do kontroli
parzystosci pamieci ! Tylko czemu na niektorych plytach nie mozna pobawic
sie NMI ? I jaka kontrola parzystosci pamieci w kosciach 32-bitowych ?
 A mowiac o "nie uzywajacych NMI" mialem na mysli programistow.
 Na niektorych plytach mozna zmusic SBOS-a do uruchomienia sie grzebiac w
rejestrach chipsetu (ale niestety trzeba miec dokumentacje do plyty i to
dosc szczegolowa - nie jakas idiotyczna ksiazeczke z opisem zworek i jak
wsadzic procesor zeby sie nie pokluc nozkami :> ) i odblokowac NMI.

Sniegowy
========
Rafal Stajkowski

PS. Juz wiem co bylo (prawdopodobnym) powodem tego, ze SBOS odmowil
kolaboracji z moim kompem. Zapomnialem, ze wymienilem kosci pamieci na
60ns bez kontroli parzystosci (32bity). Mialem kosci 70ns z kontrola
parzystosci (36 bitow) - na razie nie moge polozyc lapy na jakichs
kostkach 36bit, zeby sprawdzic to osobliwe zdarzenie wiec moge sie
okropnie mylic :>