Re: HDD Problem

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 23 Feb 1997 - 13:27:15 MET

piotrp_at_zeus.polsl.gliwice.pl wrote:

>Dysk 2.1 GB, DOS na wszystkich partycjach.
>Plyta dobrze rozpoznaje dysk, zawsze (niezaleznie od dysku) wyswietla
>parametry CHS, a do dysku dobiera sie w trybie LBA. Kiedy probowalem
>zmienic parametry w SETUP'ie na charakterystyczne dla LBA (jak sugeruje
>producent dysku) to dzieja sie straszne rzeczy.
>W kazdym razie "dziwne" miejsca na dysku maja to do siebie, ze wedruja,
>to znaczy, jest np. plik, ktory raz odczytywany powoduje te dziwne
>odglosy,
>a odczytywany drugi raz - nie powoduje. I druga rzecz - ta historia
> [...]

Brzmi dosc dziwnie... Moze to byc padniety dysk, ale ja na wszelki
wypadek sprobowalbym najpierw przestawic kontroler na plycie w
PIO mode 3 - domyslam sie, ze chodzi w mode 4.
Jezeli to nie pomoze, to sprobuj troche zmniejszyc ostatnia patrycje -
skoro mowisz, ze dysk z parametrami LBA podanymi przez producenta
mialby mniejsza pojemnosc to znaczy, ze w parametrach CHS masz _za
duzo_ sektorow !!! Ile on ma sciezek w parametrach CHS, czy aby
nie wiecej niz 4096 ? - podobno niektore BIOS-y sie na tym sypia.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl