Re: HDD Problem

Autor: piotrp_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Data: Sun 23 Feb 1997 - 17:13:25 MET

> Brzmi dosc dziwnie... Moze to byc padniety dysk, ale ja na wszelki
> wypadek sprobowalbym najpierw przestawic kontroler na plycie w
> PIO mode 3 - domyslam sie, ze chodzi w mode 4.
> Jezeli to nie pomoze, to sprobuj troche zmniejszyc ostatnia patrycje -
> skoro mowisz, ze dysk z parametrami LBA podanymi przez producenta
> mialby mniejsza pojemnosc to znaczy, ze w parametrach CHS masz _za
> duzo_ sektorow !!! Ile on ma sciezek w parametrach CHS, czy aby
> nie wiecej niz 4096 ? - podobno niektore BIOS-y sie na tym sypia.

Dokladnie tak samo myslalem (jezeli chodzi o te ostatnia partycje).
Jednak zmniejszenie partycji nic nie daje (probowalem ograniczac o
10 MB maksymalnie). Ta roznica miedzy LBA a CHS wynosi:
        LBA: 1023 c 64 h 63 s = 2014 MB
        CHS: 4095 c 16 h 63 s = 2016 MB
Niestety nie wydaje sie istniec mozliwosc zmiany trybu pracy kontrolera
(czy to w setup'ie, czy tez na plycie). To jest jeszcze taka stara plyta
z prockiem Pentium 60. W instrukcji pisze, ze kontroler obsluguje EIDE
tryb 3 (czy to jest aby rownoznaczne z PIO 3 ?). A tak w ogole, to
dysk chodzi dosc wolno (nie cale 2 MB/s wg checkit'a).