Re: HDD Problem

Autor: piotrp_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Data: Sun 23 Feb 1997 - 00:36:31 MET

> Czegos sie domyslam :-)))
> Podaj wielkosc dysku oraz rozmiary i systemy plikow na wszystkich
> 5 partycjach, to sie upewnie.

Dysk 2.1 GB, DOS na wszystkich partycjach.
Plyta dobrze rozpoznaje dysk, zawsze (niezaleznie od dysku) wyswietla
parametry CHS, a do dysku dobiera sie w trybie LBA. Kiedy probowalem
zmienic parametry w SETUP'ie na charakterystyczne dla LBA (jak sugeruje
producent dysku) to dzieja sie straszne rzeczy.
W kazdym razie "dziwne" miejsca na dysku maja to do siebie, ze wedruja,
to znaczy, jest np. plik, ktory raz odczytywany powoduje te dziwne
odglosy,
a odczytywany drugi raz - nie powoduje. I druga rzecz - ta historia
dotyczy tylko jednej, ostatniej partycji (znajac zlosliwosc losu,
po napisaniu tego tekstu, podejrzane miejsca pojawia sie rowniez na
innych partycjach).
Najgorsze jest to, ze to jest dysk, ktory odebrazlem za Caviara (1.3 GB)
ktory padl po paru miesiacach (bed sectors). Na zakonczenie reklamacji
Caviara czekalem ok. miesiaca. Jednak sprzedawca powiedzial, ze zamiast
Caviara przyszedl dysk Seagate (1.2 GB). Niestety ten dysk nie byl nowy
i, o zgrozo, pan zaoferowal mi tyle gwarancji, ile zostalo mi z Caviara
(czyli ok. 3 miesiace !). Na szczescie zaproponowal mi "zamiane" na
nowy dysk Seagate (ten, ktory teraz mam). Roznica w cenie miedzy
Caviarem a Seagate wynosila 120 zl. Niestety okazalo sie, ze musze
doplacic jeszcze do tej kwoty 40 zl za nowa gwarancje (jak umawialem sie
telefonicznie, to mowil, ze bede musial doplacic 140 zl). Naiwny, mialem
nadzieje, ze po raz ostatni uzeralem sie z facetem. Jednak wszystko na
wskazuje, ze nie.
                                pozdrawiam wszystkich
                                        piter