RE: problemy z pamiecia

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Wed 29 Jan 1997 - 06:28:20 MET

>Dzien dobry,

>Ja tez mam problem i szukam rady. Mam kilkuletniego notebooka z 4MB RAM. Z
>tymi 4 MB jest problem w czasie pracy w Wordzie pod Windowsami (3.11),
>czesto jak zabieram sie do wstawiania grafiki to Word sie tym chyba dusi.

Jesli wkladasz grafike typu bitmapowego to niestety word musi miec
w pliku orginal tej bitmapy a w pamieci dodatkowo te grafike w aktualnie
uzywanej rozdzielczosci.
 1 uzywaj grafiki wektorowej
 2 uzywaj drajwera na 16 kolorow a nie na 256 czy wieceej,
    zaoszczedzisz wtedy pamiec o wielkosci polowy obrazka.
Znajdz program o nazwie Hurricane, ktory "rozszerza" pamiec w Windows.

>Czy jest takis sharewarowy program do biezacej kontroli ilosci wolnej
>pamieci? Jakis rezydentny Memory Manager for Win, tak zeby dzialal caly
>czas, (i zebym dowiedzial sie, czy w tym jest problem) jak np. moj program
>antywirusowy, ktory caly czas sprawdza czy ktos (niepowazny) nie chce
>zniszczyc owocow mojej ciezkiej pracy.

Wiec ten program antywirusowy jest rezydentem i ci zabiera pamiec.
Pamietaj, ze mimo, ze program maly to sygnatury wirusow zajmuja sporo
pamieci i jak sie znam na medycynie to program ten wlacza sie wlasnie
w momencie zapisow i odczytow z dysku, wtedy gdy pamieci najbardziej
potzrebujesz.

>Wszelkie sugestie mile widziane.

>Wojtek Domalewski <wd1_at_st-andrews.ac.uk>.

Romek
PS Niestety gospodarka pamiecia RAM w Windows jest sprawa tak zagmatwana
  ze zaden program ci wiarygodnie i dokladnie nie powie ile masz wolne
  pamieci - to co ci mowia to mowia o pamieci wirtualnej.

  Jesli uzywasz Worda 6 to przejdz na Worda 2.0c ten sobie daje rade
  z 4MB a szostka z taka pamiecia rzeczywiscie sie dusi.