Re: Dzi ki, Gates)

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 28 Jan 1997 - 14:33:37 MET

In pl.comp.pecet Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.it> wrote:
: On Mon, 27 Jan 1997 16:51:11 +0100 (CET), Jarek Lis wrote:
: >Raczej bym powiedzial, ze jak sie wybiera 8088, z przestrzenia ograniczona
: >do 1MB, to 640KB faktycznie bylo dobrym wyborem. Tylko co za idiota
: >zatwierdzil projekt z takim procesorem....

: O to akurat mam najmniej pretensji do IBM
: (o co mam, tzn. o wadach architektury IBM PC juz zesmy
: dyskutowali kilka miesiecy temu)
: bowiem oryginalny IBM PC wychodzil z 64kB zainstalowanej pamieci
: wiec zrobienie zapasu o RZAD WIELKOSCI to dobra inzynierska
: praktyka.

Byly nawet wersje 16KB dla ubogich :-). Ale ja podtrzymuje zarzut.
Plyta glowna miala podstawki az do 256KB RAM, wiec zapas byl jedynie 2.5
raza.
No i kto produkuje komputer "do zastosowan przeroznych", wstawiajac do
srodka procesor co glupiej tablicy o 50000 elementow nie obsluzy bez
problemu...

J.