Re: Niedrogie monitory cyfrowe ?

Autor: Wojciech Milc (wm3_at_poczta.com)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 08:55:49 MET

On 22 Jan 1997 13:54:48 +0100, merlin_at_las.ibl.bialowieza.pl (Alek
Rachwald) wrote:

>No dobra, nie upieram sie. Po prostu o d n i o s l e m wrazenie, ze w
>manualu stalo "analog". W takim razie tym lepiej, no nie? A maszynka jak
>zloto, zreszta moze jakis inny uzytkownik sie wypowie?
>merle
[ciach]
Ucialem o toporach, bo nie lubie bialej broni... :-)

Wlasnie, analog/digital... zalezy, co?

analogowy uklad wizyjny:
obecnie w wiekszosci monitorow

analogowe sterowanie:
odchodzi do hadesu (lamusa, w przeszlosc itd.)

cyfrowe sterowanie:
fajna sprawa, ale np. regulacja volume w monitorze
z glosnikami (np. ARX17") to kwas...
Czasem potrzebujesz szybko zmienic glosnosc, i wtedy twoje
paluchy dostaja drgawek na przyciskach, ktore trzeba nacisnac
piecdziesiat razy albo trzymac spora chwile, zeby sciszyc o 50%.
Moze troche pomoglby dodatkowy klawisz "mute", dzialajacy
bez OSD.

dziwne sterowanie:
Np. w monitorze DAEWOO 15" (ok. 11 mln) wszystko poza kontrastem
i jasnoscia jest cyfrowe (OSD), a te dwa parametry sa na
potencjometrach (nie miernikach potencji, tylko tych drugich).
W przypadku tego monitora to kwas, bo kineskop reaguje na
zmiane jasnosci czy kontrastu z pieciosekundowym opoznieniem,
zreszta podobnie jak na zmiane rozdzielczosci.

Osobisce uwazam, ze Goldstar jest OK, ale bardziej polecam
ARX 15"/17", jak ktos ma kase, to wiadomo ten drugi: przy
wersji z glosnikami czuje sie calkiem jak w kinie... maja
bardzo dobra ostrosc.
CTX nie polecam, bo ostatnio widzialem ze trzy, i sa jak cholera
przebarwione na zielono (nie mam na mysli obudowy).

UFF... troche za dlugie :-)))

Wojciech Milc
wmilc_at_poczta.com