Re: Linux/konfig. sieci/pilne

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Thu 23 Jan 1997 - 11:16:50 MET

Piotr Sokolowski <psokol_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl> wrote:

: Czesc wszystkim,

: Pytania nie bardzo moze w temacie "pecet" ale nie mam za duzo czasu
: na szukanie, a sadze ze na liscie jest kilku Linuxowych guru :-)
: A wiec...

: Jak zmusic Linuxa do pracy w sieci? Konfiguracja: P133, 16MB,
: karta sieciowa: klon NE2000 ustawiona (jumperkami) na IRQ=5,
: I/O=0x320 (dziala pod WinDos95 i pod QNX), Linux: Red Hat 3.0.3,
: kernel 1.2.13. Podczas instalacji wybralem jadro z obsluga kart siec.
: najbardziej zblizonych po posiadanej (NE2100). Problem: nic nie wiem...:-(

Linux-a nie trzeba zmuszać. Ewentualne kłopoty mogą wynikać z przyczyn nie
wynikających z samego Linux-a.
: 1. Nie wiem czy Linux wykrywa te karte podczas bootowania. Przez ekran
: przelatuja tony informacji o startujacych uslugach, protokolach itd.,
: tak ze nie jestem w stanie zauwazyc czy cokolwiek sie detectuje :-(
: Jak sprawdzic po zbootowaniu czy karta jest wykryta? Jak sprawdzic
: czy wogole jest wykrywana? Jezeli nie jest to czy mozna to zrobic
: "recznie" po zbootowaniu? Program ne2k (by Donald Becker) wywolany
: z parametrem -p 0x320 wypisuje zawartosc rejestrow i powiada:
: "NE2000 found at 0x320, using start page 0x40 and end page 0x80".

Zawsze możesz na chwile podczas boot-owania wcisnąć scrollock i zatrzymać
ten potok informacji.
Karta na pewno dział pod Linux-em.

: 2. Jezeli karta jest wykryta to jak dalej skonfigurowac siec
: z protokolem TCP/IP? Czy jest jakis program, ktory zrobi to szybko,
: zadajac minimum pytan? :-)) Niestety ominalem ten etap podczas
: instalacji bo nie znalem adresow IP w mojej "siatce".

Wszyskoe wpisuje sie w plikach startowych (rc). Nie wiem dlaczego zadajesz
takie pytania, gdyż w zasadzie każda obecnie dostępna dystrybucja w
skryptach instalacyjnych ma część odpytującą się o konfigurację sieci.
Generalnie wygląda to bardzo podobnie do tego jak to się robi pod innymi
*nix-ami. Pod X-ami masz programik o nazwie control-panel. Wy wolaj go i
wybierz ustawianie parametrów inf sieciowego.

kloczek

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl