Linux/konfig. sieci/pilne

Autor: Piotr Sokolowski (psokol_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 18 Jan 1997 - 14:07:44 MET

 Czesc wszystkim,

 Pytania nie bardzo moze w temacie "pecet" ale nie mam za duzo czasu
na szukanie, a sadze ze na liscie jest kilku Linuxowych guru :-)
 A wiec...

  Jak zmusic Linuxa do pracy w sieci? Konfiguracja: P133, 16MB,
karta sieciowa: klon NE2000 ustawiona (jumperkami) na IRQ=5,
I/O=0x320 (dziala pod WinDos95 i pod QNX), Linux: Red Hat 3.0.3,
kernel 1.2.13. Podczas instalacji wybralem jadro z obsluga kart siec.
najbardziej zblizonych po posiadanej (NE2100). Problem: nic nie wiem...:-(

 1. Nie wiem czy Linux wykrywa te karte podczas bootowania. Przez ekran
przelatuja tony informacji o startujacych uslugach, protokolach itd.,
tak ze nie jestem w stanie zauwazyc czy cokolwiek sie detectuje :-(
Jak sprawdzic po zbootowaniu czy karta jest wykryta? Jak sprawdzic
czy wogole jest wykrywana? Jezeli nie jest to czy mozna to zrobic
"recznie" po zbootowaniu? Program ne2k (by Donald Becker) wywolany
z parametrem -p 0x320 wypisuje zawartosc rejestrow i powiada:
"NE2000 found at 0x320, using start page 0x40 and end page 0x80".

2. Jezeli karta jest wykryta to jak dalej skonfigurowac siec
z protokolem TCP/IP? Czy jest jakis program, ktory zrobi to szybko,
zadajac minimum pytan? :-)) Niestety ominalem ten etap podczas
instalacji bo nie znalem adresow IP w mojej "siatce".

  Bracia w Linuxie, pomozcie... Najchetniej widzialbym informacje
wylozone "kawa na lawe", ale jezeli ktos zna jakies internetowe
dokumenty w ktorych jest to opisane, to rowniez bede wdzieczny.
Zaznaczam, ze przeczytalem juz odpowiednie HOWTOs i dalej
jestem ciemny :-( Sprawa jest dosc pilna bo tak naprawde to
pracuje nad czyms innym i dzialajaca siec jest tylko warunkiem
wstepnym do rozpoczecia tamtych zadan :-)

  Troche sie rozgadalem. Niecierpliwie oczekuje na pomoc ;-)
Jezeli uznacie, ze temat nie zainteresuje pozostalych "pecetowcow"
odpiszcie prywatnie.

Z partyjnym pozdrowieniem... ;-)

Piotr Sokolowski
psokol_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl