Oplata ze serwis gwarancyjny

Autor: Waldemar Sadkowski (c52960ws_at_cs-boglab.eti.pg.gda.pl)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 12:09:29 MET


Jakis czas temu poruszalem problem zadania pieniedzy za serwis
gwarancyjny. Teraz epilog tej historii.

Plyta glowna chodzila pod W95 ze starym Tridentem 512k. Po zakupieniu
karty Cirrus PCI BIOS nie chcial z nia wspoldzialac. Karta byla sprawdzana
i sprawna.

W serwisie "naprawili" plyte glowna w ten sposob, ze:
1. wsadzono obie karty naraz (tzn. Trident i Cirrus PCI)
2. wystartowano W95 i zaladowano drivery do Cirrusa.
3. wywalono Tridenta
4. wszystko dziala, hurra.

Dowiedzialem sie tez, ze W95 przeprogramowuje Flash-ROM i to akurat
funkcje niedostepna z poziomu SETUP'u dla uzytkownika. Robi to bez wiedzy
i zgody uzytkownika. Czyli jesli chodzil sobie na karcie ISA, to nie
bedzie dzialal na karcie PCI, bo zablokowal te sloty.

I tu nasuwaja mi sie pewne watpliwosci:

1.
W calej instrukcji do plyty nie ma nawet slowa o mozliwosci
wystapienia takiego.

2.
Nie jest to sprawa ogolnie znana nawet w srodowisku fachowcow (nawet na
tej liscie nikt nie potrafil odpowiedziec)

3.
Przed oddaniem plyty do serwisu pytalem, czy istnieje prosty sposob na
usuniecie takiego problemu i uslyszalem: "Prosze przyniesc zobaczymy."

4.
Ten serwis juz wielokrotnie mial do czynienia z tego typu probleme wiec na
pewno znal odpowiedz na moje pytanie jszcze zanim zanioslem do nich
sprzet.

5.
Dowiedzialem sie tez, ze klient kupujacy czesc komputerowa jest
zobowiazany stwierdzic, czy ona jest zepsuta zepsula, czy nie. Jesli
serwis stwierdzi, ze nie, to pobiera oplate za usluge.

Chetnie uslysze niezangazowane opinie o opisanym przypadku.

....................................................
. .
. Waldemar Sadkowski c52960ws_at_smokie.eti.pg.gda.pl .
....................................................



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:52:40 MET DST