Re: Oplata ze serwis gwarancyjny

Autor: Wojtek Piecek (woju_at_camk.edu.pl)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 15:28:25 MET

On Tue, 21 Jan 1997, Waldemar Sadkowski wrote:

> Dowiedzialem sie tez, ze W95 przeprogramowuje Flash-ROM i to akurat
> funkcje niedostepna z poziomu SETUP'u dla uzytkownika. Robi to bez wiedzy
> i zgody uzytkownika. Czyli jesli chodzil sobie na karcie ISA, to nie
> bedzie dzialal na karcie PCI, bo zablokowal te sloty.
>
> I tu nasuwaja mi sie pewne watpliwosci:
>
> 1.
> W calej instrukcji do plyty nie ma nawet slowa o mozliwosci
> wystapienia takiego.

Rozumiem że w instrukcji od W95 masz pełno opisów i że jest to oczywiste i
oczekiwane zachowanie tegoż?

> 5.
> Dowiedzialem sie tez, ze klient kupujacy czesc komputerowa jest
> zobowiazany stwierdzic, czy ona jest zepsuta zepsula, czy nie. Jesli
> serwis stwierdzi, ze nie, to pobiera oplate za usluge.

Cóż, patrzysz na wszystko oczami użytkownika komputera, jednak komputer to
jest w tym przypadku to samo co niesprawny samochód. Pewna firma
Amerykańska dająca pełny servis na swój sprzęt przyjęła zasadę że
na wieść o uszkodzeniu wysyła nowy i sprawny elementy via poczta lotnicza
i oczekuje że niesprawny sprzęt odeślesz im z powrotem. W przypadku
odsyłania sprawnych elementów liczą sobie koszty manipulacyjne
(administracja, przesyłka, koszt sprawdzania, koszty magazynowe).

Czy to naprawdę jest dziwne?

Pozdrawiam,
Wojtek

--