Re: DriveSpace3

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_free.polbox.pl)
Data: Mon 20 Jan 1997 - 02:25:31 MET

On 18 Jan 1997 17:53:39 GMT, "Wojciech Wojciechowski"
<wuwu_at_free.polbox.pl> wrote:

>Odradzam Ci kompresowanie dysku , kiedys skomprresowalem swoj i wiecej tego
>nie zrobie.
>Utrata szybkosci dzialania systemu jest zbyt duza. Jezeli juz koniecznie

Czy moglbys to "zbyt" jakos przyblizyc? Ja moge podac pomiary, ktore
niedawno zrobilem mierzac czas uruchamiania netszkapy (3.0gold).
Komputer Pentium 100MHz, 40MB RAM, Caviar 1.28GB (jako glowny dysk).

czas [s] program dane
13.0 DR DR
 2.6 DR(C) DR(C)
15.5 HD DR
 2.6 HD(C) HD(C)
14.0 HD HD
13.0 DR HD

DR - drivespace (z win95)
HD - bez kompresji
(C) - uruchamianie z cache (zamkniecie i od razu ponowne otwarcie
programu).
dane - katalogi dla news i mail (zbiory prawie puste).

Bylo w tym czasie otwartych kilka innych aplikacji (tych samych caly
czas). Cache byl czyszczony przez przeszukanie kiludziesieciu MB na
dysku. Program startowal z "blank page". Dysk drvsp. byl dwa dni
wczesniej defragmentowany (dlugo po instalacji netsk.), glowny nie byl
od dluzszego czasu defragmentowany (dostawalem komunikat, ze nie jest
tak zle).

Troche mnie denerwowalo dosc dlugie uruchamianie netszkapy i pod
wplywem czesto pojawiajacych sie informacji o tym, ze drvspace
znacznie spowalnia prace, pomyslalem, ze jak przeniose ja na czesc
nieskompresowana, to sie praca przyspieszy. Po pomiarach powrocilem do
starej instalacji, tj. na drvspace.

Czy u Was na przy podobnym sprzecie, netszkapa tez tak dlugo sie
uruchamia. Moze cos mam nie tak poustawiane?

gr

Grzegorz Redlarski (Gdańsk)
mailto:gred_at_amg.gda.pl (iso8859-2)