Re: Uaktualnienie AmiBios w plycie HOT-433.

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 19 Jan 1997 - 22:16:55 MET

"Grzegorz Dobosz" <jigit_at_free.polbox.pl> wrote:

>Czesc Koledzy!
>
>Mam dosc powazny problem z moja plyta glowna.
>Mianowicie mam plyte Shuttle HOT-433 PCI proc 486 DX4 100,
>bios AMIBIOS (WinBios), i sciagnalem sobie z i-netu ze strony
>www.shuttlegroup.com uaktualnienie tego biosu (plik 43aus26.exe).
>[...]
>Jak pozniej sie doczytalem to bylo uaktualnienie do plyty z myszka w std.
>PS/2. Natomiast ja takiej plyty nie nie posiadam. Nie wiem czemu tego
>wczesniej nie przeczytalem. (to byl moj blad).
>Czy moze ktos juz wczesnie tak samo postapil, albo moze wie jak to teraz
> [...]

Slyszalem o historii z nie tym flashem do HOT-433, ale
to podobno objawia sie nie dzialaniem klawiatury - pomaga
wlaczenie komputera bez klawiatury i wlozenie potem wtyczki
juz do dzialajacego. To, co opisujesz, sugeruje blad w samym
flashowaniu, np. niewlasciwy program flashujacy albo uruchomienie
go z wlaczonym cache czy dosowym HIMEM/EMM. Musisz po prostu
od nowa zaprogramowac BIOS w jakims serwisie, ktory ma odpowiedni
programator. Na temat slynnego 'hot swap' sie nie wypowiadam,
bo nigdy tego probowalem :-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl, gregboda_at_free.polbox.pl