Re: Oveclocking AMD-K5-PR133

Autor: Piotr Goral (pgoral_at_misio.elka.pw.edu.pl)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 12:19:01 MET

Krzysztof Pawlik (pawlik_at_arrakis.cs.put.poznan.pl) wrote:
: CADENCE (grab_at_shaco.pl) wrote:

: : Ludzie!
: : Czytam sobie te wasze posty i az mi sie wlosy na ...... (no, tym
: : tam..) jeza!!!
: : Nie robcie takiego popychania prockow!!!!
: :[...]
: : Nie wiem, czy to kogos interesuje.... Powiem moze jedno: Najlepiej
: : wypadlo podganianie P120 INTELA z predkoscia 133 MHz. Dzialal kilka
: : tygodni, po czym zaczal (tak samo jak wszystkie inne) robic bledne
: : obliczenia. Hmmmm... nie musze chyba mowic co sie dzialo... :-)))
: [....]

: U mnie natomiast dzieja sie rzeczy odwrotne. Kiedy AMD 486 DX4/100 jest
: ustawiony na predkosc 100, to wystepuja przeklamania odczytu z dyskietek.
: Natomiast kiedy go ustawie na 5x86 133 MHz, to system dziala duzo lepiej,
: tzn. przeklamania sa rzadsze. Moze ktos wie dlaczego?

: Chris.

hmm wiem cos o tym - kiedys kumple kupili partie plyt ktora miala blad
w biosie i jam wziol dwie z nich - obydwie przeklamywaly odczyt z dyskietek - wystarczyla zmiana biosu na nowszy. Przeklamywanie zwiazane bylo wlasnie z
mnoznikiem zegara z tym, ze tam *3 bylo okee a *4 nie. (Qpropo bledny bios
byl firmy AWARD). Bylo to zwiazane podobniez z obsluga kanalow DMA na plycie..

--
    Piotr Goral
    Wydzial Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej