Re: Internet, jedno gniazdo a dwa kopmutery

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 01:46:24 MET

On Thu, 16 Jan 1997 23:42:13 +0100, CADENCE wrote:

>Ale jesli chcesz sobie stworzyc wlasna mini-siec (np. w domu) to
>musisz byc podlaczony laczem stalym do dostwcy I-netu...

jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
lacze stale jest ci potrzebne jesli potrzebujesz absolutnie
permanentnego dostepu do internetu. w przeciwnym wypadku
wystarczy ze na jednym z komputerow bedzie modem udostepniany
innym.

>Ale na 100% nie jestem tego pewny :-)) . Pomysl jednak, jaki bylby
>transfer, gdyby np. na raz 10 osob ciagnelo cos przy polaczeniu
>33600???

10 uzytkownikow nazywasz mini-siecia domowa ?????
Pozatym ze wzgledu na ogromna nierownomiernosc zapotrzebowania
na "pasmo" przy korzystaniu z normalnych narzedzi przez przecietnego
uzytkownika - rachunki wcale nie sa takie proste.
Przykladowo w Italii (a mysle ze w Polsce jest tak samo)
wiekszosc malych providerow wisi na linii 64kb,
wiec liczac tak jak Ty to robisz juz dwu uzytkownikow
zapchaloby im linie, co jest oczywistym nonsensem.
Dwa lata temu (a wiec w czasach modemow 14.400) bylem
w Perugii w POPie (Point of presence a nie podst. org. partyjna
ani post office protocol) agory. Mieli tam linie dzierzawiona
19.200 do Rzymu i 8 modemow. I uzytkownicy wcale nie narzekali
na powolnosc polaczenia bardziej niz u innych providerow.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi