Re: ultra wide scsi i macierze dyskowe

Autor: Slawomir Mateuszczyk (slaw_at_gazeta.pl)
Data: Thu 16 Jan 1997 - 18:49:18 MET

aRMaGEdd0n wrote:
> 2. ponoc macierze dyskowe sa szybsze od normalnych twardych - jak to
> wyglada?

Pare osob odpowiedzialo na pierwsze pytanie, ja odpowiem na drugie.
Kiedys mnie tez sie wydawalo, ze macierze sa szybsze, ale tylko do czasu
kiedy mialem okazje zrobic testy.

Z grubsza: macierze pracujace w RAID5 mialy od 0,3 do 0,7 predkosci
pojedynczego dysku. Pracujace w mirrorze wypadaly troche lepiej, ale
w zadnym przypadku nie byly szybsze od dysku.

Przy okazji: zapuscilem test kopiowania kilkunastu tysiecy plikow
o rozm. 1KB i sredni transfer wyszedl 33KB/sec. (to mniej niz stacja
dyskow!)

Celowo nie pisze co to byl za sprzet - w kazdym razie drogie modele
macierzy renomowanych firm, zadnych tam takich z emulacja softwar'owa.
Testy wykonywalem pod UNIX-em.

Wnioski - przed zakupem trzeba samemu sprawdzic wydajnosc w warunkach
w jakich sie bedzie z macierzy korzystalo.

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.