Re: ultra wide scsi i macierze dyskowe

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 15:57:46 MET

In pl.comp.pecet Slawomir Mateuszczyk <slaw_at_gazeta.pl> wrote:
: > 2. ponoc macierze dyskowe sa szybsze od normalnych twardych - jak to
: > wyglada?

: Pare osob odpowiedzialo na pierwsze pytanie, ja odpowiem na drugie.
: Kiedys mnie tez sie wydawalo, ze macierze sa szybsze, ale tylko do czasu
: kiedy mialem okazje zrobic testy.
: Z grubsza: macierze pracujace w RAID5 mialy od 0,3 do 0,7 predkosci
: pojedynczego dysku. Pracujace w mirrorze wypadaly troche lepiej, ale
: w zadnym przypadku nie byly szybsze od dysku.

Hm, ciekawe rzeczy piszesz. Teoria mowi, ze macierz powinna byc szybsza,
bo czyta z kilku dyskow naraz. Co prawda nowoczesne dyski potrafia
byc szybsze niz stare SCSI, ale sa nowsze standardy SCSI.
Co to byla za macierz? i jakie testy?

: Przy okazji: zapuscilem test kopiowania kilkunastu tysiecy plikow
: o rozm. 1KB i sredni transfer wyszedl 33KB/sec. (to mniej niz stacja
: dyskow!)

Moze to z tym cos nie tak? Taki test jest wyjatkowo zlosliwy: krotkie
pliki nie wykorzystuja read-ahead, glowice skacza, duzo zamkniec
plikow wymusza fizyczny zapis na dysk.
Nie bylo problemu ze macierz miala znacznie wiekszy 'cluster'?
Albo ze macierz wisiala na interfejsie SCSI-2, a ten pojedynczy dysk
na WideUltra SCSI?

: Wnioski - przed zakupem trzeba samemu sprawdzic wydajnosc w warunkach
: w jakich sie bedzie z macierzy korzystalo.

Rada fajna. Kto ma pozyczyc macierz?

J.