Re: Edukacja informatyczna (Bylo: Generator dzwieku)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 16 Jan 1997 - 15:36:25 MET

On Thu, 16 Jan 1997 13:56:00 +0100, Jarek Lis wrote:

> [...]
>: zasluzona, wynik mody, snobizmu, zapatrzenia na unix-gurus)
>: oraz jako jezyka do publikacji algorytmow, a juz szczegolnie jako
>: JEZYKA DO NAUKI PROGRAMOWANIA.
>
>To nie tylko kwestia wyboru dla snobizmu. Nazwalbym to "z powodu mody".
>Nie "bedziemy to robic C, bo tak sie nam podoba", tylko
>"bedziemy to robic w C, bo .... zleceniodawca wymaga, bedziemy mieli
>kompilator na przyszla platforme, mamy do C biblioteki, latwiej nam
>[dzis i w przyszlosci] o programistow, ..."
>Jak wskazuje obecna sytuacja - ci co pare lat temu postawili na C - wygrali.

ja sobie z tego zdaje znakomicie sprawe
(zbyt czesto zleceniodawcy ZADAJA odemnie programu w C)

>Parafrazujac: moze i OS/2 jest lepszy, nawet sporo, ale strategiczna decyzja
>bedzie pisac pod NT.

to jest typowy przypadek samospelniajacych sie przepowiedni!
mowcie tak wszyscy a za kilka lat nie bedzie odwrotu!
Na olanie wNT JESZCZE NIE JEST ZA POZNO!!!
Trzeba tylko walczyc i nie dac sie histerii
bo to co uprawiaja pismaki komputerowe to po prostu histeria:
przyklad: OS/2 WARP server w ciagu pierwszych 4 miesiecy zostal
sprzedany w o wiele wiekszej ilosci niz wNT w calej swojej
historii - mimo tego co czasopismo to wNT, o WARP Server drobne
notatki. Nawiasem mowiac i z polaczona sprzedaza Unixow wNT
nie ma nadal szans, a mimo tego: wygra, wlasnie przez tych ktorzy
przewidujac jego zwyciestwo - juz na niego stawiaja

>: Jest natomiast swietnym jezykiem
>: do programowania systemowego, ogolnie - w tych sytuacjach
>: gdzie jedyna alternatywa bylby assembler.
>
>O tak! A wiesz dlaczego? Podstawowa roznica pomiedzy TP i TC jest taka:
>1) TP nie ma wyswietlania w formacie 'Hex',
>2) TP nie umozliwia wywolania starej obslugi przerwania, jesli sie
> podstawilo nowa.

1) z jednym i drugim mozna sobie latwo poradzic rowniez w TP
2) nie porownuje TP z TC tylko Pascal z C
3) pisalem juz w TP rozne rzeczy, z TSRami czy multitaskerami
   wlacznie, ale driver to jednak wole pisac w C.

>: Przeciw assemblerowi
>: tez nic nie mam, uzywam go czesto i to z przyjemnoscia - jedynie
>: assembler daje mi poczucie pelnej wladzy :-),
>
>Ty chyba nie uzywales asseblera by MS :-) Skocz w nim pod adres ffff:0,
>zrob skok 'near' [16 bit przesuniecie] do adresu odleglego o pare bajtow,
>skorzystaj z rozkazu XLAT, STOS, COMPS, ... majac dane w innych
>segmentach niz domyslne.

po pierwsze
   (nawet to, ze to dyskusja na liscie pecet cie nie usprawiedliwia)
assembler nie koniecznie oznacza assembler x86
pod drugie - jesli chodzi o x86 to uzywalem TASM w trybie Ideal

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi