Re: Edukacja informatyczna (Bylo: Generator dzwieku)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 15 Jan 1997 - 17:55:25 MET

On Wed, 15 Jan 1997 11:31:15 +0100, Jarek Lis wrote:

>In pl.comp.pecet Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT> wrote:
>: W zasadzie jestem za, bo ja wogole
>: jestem za ograniczaniem w maksymalny sposob "wolnosci programisty"
>: w sensie: maksymalnie silna typizacja,
>
>Z ta typizacja to bym nie przesadzal, przynajmniej w tak prostym jezyku
>jak pascal, bo jesli typizacja Cie zabezpieczy przed dodaniem 'kilometrow'
>do 'kg jablek', to pewnie tez nie pozwoli Ci policzyc obciazenia samochodu
>zaladowanego "kb jablek" i "kg gruszek", oraz "tono-kilometrow" przebiegu.

nie od dodania kilometrow do jablek ma mnie bronic typizacja!
to blad logiczny, a przed bledami logicznymi nie oczekuje
ochrony.

>: Nie mam z kolei nic przeciwko
>: elastycznosci - moga sobie istniec mechanizmy umozliwiajace
>: omijanie tych zabezpieczen np. konwersje typow wylacznie deklaracyjne
>: (tzn. kiedy program/komputer nie wykonuje zadnego dzialania, "funkcja
>: konwersji" sluzy wylacznie dla "oszukania" kontroli typow).
>
>Z konwersjami to i Pascal i C jest kiepskie. Bardzo mi brakuje w obu
>wyraznego okreslenia kiedy zachodzi rzeczywista konwersja [czyli
>zmiana reprezentacji binarnej], a kiedy jedynie zmiana deklarowanego
>typu, bez zmiany bitow.

a co Cie to obchodzi ???
to powinno byc interesujace jedynie w rzadkich (i z samej natury
nieprzenosnych) przypadkach.

zreszta mysle ze mozemy juz powoli konczyc ...

moja prowokacja swoj cel osiagnela: dyskusja sie rozwinela az milo,
i mysle ze wielu z obecnych na liscie dowiedzialo sie czegos ciekawego
(mnie nie wylaczajac) i ze spadl o 0.00001% swiatowy poziom przekonania
ze C++ to jedyny sluszny jezyk programowania.
;-)
mysle ze w tym wzgledzie najlepszego argumentu nie dostarczylem ja,
lecz jeden ze zwolennikow C++, ktory pokazujac jak to slicznie sie
pewne rzeczy w C++ robi palnal pieknego (i typowo "C-owego" buraka)
w dwulinijkowym przykladzie.

zas wszystkim poczatkujacym adeptom zawodu programisty, ktorzy
jeszcze sie zastanawiaja nad wyborem jezyka i zaczeli sie przychylac
do mysli o M$ VisualBasic, lub co gorsza juz programuja w VB
- polecam goraco zapoznanie sie z IBM Visual Age for Basic
(tym bardziej ze jego trial version mozna sciagnac z internetu).
VAB to jezyk o niebo doskonalszy od VB, i w dodatku PRZENOSNY!
Przygotowane w nim programy mozna skompilowac dla OS/2, g95, wNT,
oraz AIX i kilka innych Unix'ow. Co wiecej gotowe programy VB
mozna mu zadac do kompilacji i da sobie rady! Mam tu wlasnie pod
reka przyklad wcale nie banalnej aplikacji ktora przepytywala
baze danych a wyniki wysylala na zewnatrz przez RS232. Konwersja
tego programu z VB do VBA trwala 30 minut.

Grego

p.s. Visual Age for Basic jest chyba najubozszym dzieckiem
 w rodzinie Visual Age ale tez IBM zrobil go tak specjalnie
 dla ludzi oswojonych z VB - przejscie jest praktycznie bezbolesne.
 A moc nieporownywalna: w VBA sa zaimplementowane wszystkie
 podstawowe mechanizmy OOP - dziedziczenie (rowniez wielokrotne)
 inkapsulacja, polimorfizm. Kwestie komponentow publicznych
 i prywatnych klasy rozwiazano znacznie lepiej niz w C++,
 a mianowicie - tak jak w Object Pascal.

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi