Re: IRQ 2 pod G95

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 12 Jan 1997 - 10:43:36 MET

radekp_at_geocities.com (Radoslaw Poplawski) writes:

> To mi sie wlasnie w tych badziewiastych kartach Aztecha (gorsze sa
> chyba tylko Shuttle) najbardziej podoba! Ze domyslnie przerwanie 2
> jest dla nich wolne...
>
> Najbardziej zas dziwi mnie to, ze ta karta w Dosie Tobie chodzi...
>
> Przerwanie 2 _zawsze_ jest zajete, bo jest uzywane so obslugi przerwan
> od 8 do 15. Nic co jest skonfigurowane na drugie przerwanie nie ma
> prawa chodzic, a jesli chodzi - to nie jest skonfigurowane na 2
> przerwanie...

IRQ 9 (wystepujace na slotach PC-AT w miejscu, w ktorym w XT bylo IRQ 2)
jest programowo kierowane do obslugi IRQ 2. Poza tym jest to wiadome juz
od bardzo dawna, i obydwa IRQ sa uzywane jako synonimy.

A wiec jesli cos jest juz skonfigurowane na IRQ 2, to ma prawo chodzic -
bo to oznacza, ze bedzie pracowac na IRQ 9. Nie wiem jak mozna skonfigurowac
cokolwiek na prawdziwe IRQ 2, jesli nie ma tego sygnalu na slocie.

Moze wiec dzialanie tej karty w DOSie nie jest takie dziwne...

--
Krzysztof Halasa