Re: Novell i haslo Admin-a

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 12 Jan 1997 - 10:33:45 MET

delta_at_free.polbox.pl (Piotr Kruszek) writes:

> Mam zainstalowanego Novella 4.1 na serverze HP.
> Chociaz instalacja jest nowa, to instalator nie zostawil
> hasla dla Admin-a, (Admin jest dotychczas jedynym uzytkownikiem,
> a drzewo NDS prawie puste).
> Chcialbym ta siec uruchomic, ale nie wiem jak "przejsc" Admin-a.
> Probowalem usunac drzewo NDS, i zalozyc je powtornie, wtedy powstaje
> Admin i jego haslo, lecz by to wykonac musze byc Admin-em.

Usuniecie NDS'u nie jest trudne - wystarczy zunloadowac ds (unload ds),
uruchomic jcmd.nlm (dostepny przez ftp np. w ftp.novell.com (chyba)),
zrobic:
SYS:> cd _netware
      del *.nds
      del 0*.000
      quit (czy exit)

i pozniej:

load ds

BTW: nie nalezy sie przejmowac faktem, ze jcmd (i inne programy) nie widzi
podkatalogu _netware.

--
Krzysztof Halasa