kompresja dzwieku MPEG3 [q]

Autor: Mateusz M. Korniak (matkor_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 13:08:25 MET

Czy ktos cos wie na temat formatu kompresji dzwieku przy jakosci
CD o nazwie MPEG 3 albo MPEG layer 3
chodzi mi jakiekolwiek informacje
oraz o programy konwertujace (pomiedzy np. wav'em)
czy jakies kompresory / dekompresory - cokolwiek co ma zwiazek
slyszalem u znajomego kawalek o dlugosci ponad 4 min
stereo 16bit /44kHz ktory zajmowal 4.5 MB !?!
z tego wynikaloby ze kompresja wynosi 1:10
wiem ze w magnetofonach cyfrowych kompresja hardware'owa osiaga
1:4 wiec cos mi tu smierdzi
z drugiej strony jakosc dzwieku byla taka ze jestem wstanie uwierzyc
w CD quality (rozumiem ze ta kompresja jest prawdopodobnie stratna ale
mimo wszystko jakosc byla b. dobra)
TIA

--
Mateusz Michal Korniak