Re: kompresja dzwieku MPEG3 [q]

Autor: Tommy Lite (tommyl_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Tue 14 Jan 1997 - 03:29:08 MET

On 13 Jan 1997 12:08:25 GMT, matkor_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Mateusz M.
Korniak) wrote:

>Czy ktos cos wie na temat formatu kompresji dzwieku przy jakosci
>CD o nazwie MPEG 3 albo MPEG layer 3
>chodzi mi jakiekolwiek informacje
>oraz o programy konwertujace (pomiedzy np. wav'em)
>czy jakies kompresory / dekompresory - cokolwiek co ma zwiazek
>slyszalem u znajomego kawalek o dlugosci ponad 4 min
>stereo 16bit /44kHz ktory zajmowal 4.5 MB !?!
>z tego wynikaloby ze kompresja wynosi 1:10
>wiem ze w magnetofonach cyfrowych kompresja hardware'owa osiaga
>1:4 wiec cos mi tu smierdzi
>z drugiej strony jakosc dzwieku byla taka ze jestem wstanie uwierzyc
> [...]

Masz tu wycinek z pliku README.TXT programu
ISO-MPEG Audio Layer 3 v2.60...

"
You can also fax or mail your questions to

   Layer 3 support
   Fraunhofer - IIS
   Am Weichselgarten 3
   D-91058 Erlangen
   Germany
   Email: layer3_at_iis.fhg.de
   Fax : +49 9131 776 399

NOTE: This address is FOR TECHNICAL QUESTIONS ONLY,
      registration information can be found in register.txt
"

Nie zauwazylem nigdzie adresu http, albo ftp, ale zapewne dorwiesz go
gdzies... Masz juz nazwe :)

Co do samego MPEG'a 3... To po prostu kolejny MPEG, a juz poprzednie
wslawily sie doskonala kompresja. Na razie dostosowali schemat dla
audio, ale (z tego, co mi wiadomo) pracuja tez nad video...

 Od pewnego czasu pojawiaja sie na warezowych site'ach track'i z
kompaktow, a nawet cale plyty. Te ostatnie zajmuja po ok. 30MB, tak
wiec posiadaczowi modemu nadal bardziej oplaca sie kupic oryginalna
plytke... Inna sprawa, ze z miesiecznym opoznieniem.

CU

Tommy Lite / Extravaganza / Metropolis SH