Re: kompresja dzwieku MPEG3 [q]

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 13:28:36 MET

Mateusz M. Korniak (matkor_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
: Czy ktos cos wie na temat formatu kompresji dzwieku przy jakosci
: CD o nazwie MPEG 3 albo MPEG layer 3
: chodzi mi jakiekolwiek informacje
: oraz o programy konwertujace (pomiedzy np. wav'em)
: czy jakies kompresory / dekompresory - cokolwiek co ma zwiazek
: slyszalem u znajomego kawalek o dlugosci ponad 4 min
: stereo 16bit /44kHz ktory zajmowal 4.5 MB !?!
: z tego wynikaloby ze kompresja wynosi 1:10
: wiem ze w magnetofonach cyfrowych kompresja hardware'owa osiaga
: 1:4 wiec cos mi tu smierdzi
: z drugiej strony jakosc dzwieku byla taka ze jestem wstanie uwierzyc
: w CD quality (rozumiem ze ta kompresja jest prawdopodobnie stratna ale
: mimo wszystko jakosc byla b. dobra)
: TIA
Jakosc takiej kompresji layer 3 jest naprawde bardzo dobra a na stopien
kompresji ma sie wplyw. Wysluchalem skompresowanego wav-a w warstwie 2 ze
stosunkiem 1:10 i w warstwie 3 ze stosunkiem 1:12 i ta druga jest duzo lepsza
od pierwszej. Jakim programem bylo to robione tego nie powiem bo bawil sie tym moj brat ale taka kompresja zajmuje duzo czasu( czas kompreji jednej piosenki
na 5x86 ustawionym na 160 MHz trwa ok. 40 min. ale podobno (tak twierdzi
bracisz) na pentiumie 90 MHz trwa to o polowe krocej).Nie wiem czy zalezy to od
programu na jakim to kompresujesz.
                                      Seba.