Re: Edukacja informatyczna (Bylo: Generator dzwieku)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sat 11 Jan 1997 - 14:34:47 MET

On Sat, 11 Jan 1997 12:25:40 +0100, Wojciech Galazka wrote:

>Romuald Zylla, T.Uni. of Lsdz, PL had the courage to write:

>Jakie klopoty? FORTRAN jest prosty jak konstrukcja cepa.

nawet cepem trzeba umiec robic - jak sie nie umie, mozna sobie
przy zamach niezle dac po lbie :-)

>C jest dla programistow, nie dla zwyklych userow, dla tych
>jest 'jezyk wsadowy' :)

czasy jezykow wsadowych mamy juz praktycznie za soba
praktycznie - bo jest co najmniej jeden wyjatek ktory
powoduje iz masa ludzi robi kompilacje wsadowe - jest nim
oczywiscie linux i kompilacja kernela, ktora zmuszeni sa
robic rowniez ludzi ktorzy pozatym z programowaniem niewiele
maja wspolnego

>C jest przenosny, szybki, zrozumialy, pozbawiony sztucznych
>nalecialosci - jest w sam raz.

1. o przenosnosci juz pisalem - jest przenosny, ale w srodowisku
   termianalowym input -> przetwarzanie -> output.
2. szybki? w jakim sensie? w sensie generowanego kodu?
   nowoczesne kompilatory optymalizujace robia lepiej te wszystkie
   drobne optymalizacje niz robi to programista uzywajacy tych
   drobnych "C-chwytow". Ide o zaklad ze kazdy nie banalny program
   napisany przezemnie w pascalu bedzie chodzil szybciej niz jego
   analog napisany przez 90% programistow pracujacych w C
   [taki jestem pewny siebie ;-)]
3. pozbawiony sztucznych nalecialosci ????
   tego to juz wogole nie rozumiem :-(
   w porownaniu z czym ???
   dla mnie jest znacznie bardziej sztuczny od pascala, jest jak juz
   pisalem jezykiem dla komputera a nie dla czlowieka, chyba ze
   przyjmiemy zalozenie (od ktorego wcale nie jestem daleki :-)))
   ze naturalnym srodowiskiem czlowieka jest komputer.
   zas jesli nie chodzi o sztucznosc/naturalnosc na platformie
   czlowiek/maszyna, to w takim razie Twoja teza mialaby oznaczac,
   ze C jest "pozbawiony sztucznych nalecialosci" w porownaniu
   z innymi jezykami programowania.
   Hmmmmmmmmmmmmmm
   z jakimi ???
   chyba tylko z APL - najnbardziej sztucznym jezykiem jaki
   kiedykolwiek wymyslono, a przy tym jezykiem w ktorym pojecie
   C-programmers o elegancji kodu znalazlo pelny wyraz:
   w APL mozna zapisac w jedej linijce obliczenia tak skomplikowane
   ze analog w C/pascalu/fortran'ie zajalby ladnych kilkadziesiat
   i to skomplikowanch wierszy.
   Problem polega na tym ze w wiekszosci przypadkow takiego
   jednolinijkowegoh programu w APL nie rozumie nikt poza
   jego tworca, a i on sam po miesiacu nie bedzie nawet
   wiedzial do czego ten program sluzy, a juz napewno nie
   jak dziala

>Czy w Pascalu na PC uporano sie wreszcie z magiczna bariera
>tablic wiekszych niz 64 kB ?

oczywiscie, jesli sie nie programuje pod DOSem.
to zreszta nigdy nie byla cecha pascala jako takiego

>(cos poza kompilatorem GNU pascal napisanym w ...C )?

to miala byc w zamierzeniu zlosliwosc ?
gotow jestem zalozyc sie o skrzynke whisky, ze szybciej napisze
kompilator C w pascalu niz Ty kompilator pascala w C
;-)

Grego

p.s. slyszalem ze visual c++ jest napisany w c borlanda

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi