karty i/o

Autor: StaCH_at_tpnet.waw.pl
Data: Fri 10 Jan 1997 - 19:51:24 MET

On 1997-01-08 khc said:
>Tak, oczywiscie. UART pracowal z szybkoscia 4*wieksza, niz w
>programie - ale to 16550A, on moze pracowac do 1.5Mbps. Test UARTa
>oczywiscie przechodzil. Problem w tym, ze odpowiednik UARTa
>znajdujacy sie w RC14*** nie potrafil pracowac z ta predkoscia, i
>po prostu nie odpowiadal na komendy AT.

Mozliwe ze tak bylo poniewaz jak piszesz "drugi
UART" automatycznie rozpoznajacy szybkosc nie
nadazal ..

>BTW: Masz schemat? Swietnie. Gdybys mogl napisac, ktora noge ktorej
>kosci Rockwellowej mam polaczyc i z czym (czyli czy z masa czy z

Mam wewnetrznego a zewnetrznego moge obejrzec.

>Calkiem tak :) Naprawde.

Masz moze DATA SHEET tych scalakow?
Jak nie, to obaj jestesmy slepi :-)))
Jak dopasujesz do tego opisu sytuacje, w ktorej
do budowy modemu wewnetrznego uzywa sie tylko
MCU i MDP i na karcie _nie_ma_ scalaka 16550AF
ani zadnego innego (8250,16450)?
W momencie decyzji o zakupie wlasnie wbudowany
na plytke 16550AF zdecydowal o wyborze marki?

[]

>Nie. Modem _zewnetrzny_ zawiera port szeregowy (UART), znajdujacy
>sie w scalakach Rockwella. Ten port, ustawiany na szybkosc np. 38.4,

Powyzej masz przyklad ze modem wewnetrzny mozna
zrobic bez zewnetrznego UART korzystajac z emulacji,
nawet cos sobie przypominam z dyskusji na comp.dcom.modems
pare lat temu jak wprowadzano V.32bis, ze emulacja
Rockwell'a ma "niepelne FIFO" chyba jeden czy dwa bufory.

>prostu - modem oraz PC sa dwoma komputerami, polaczonymi kablem RS,
>i kazdy z nich musi miec UART'a na swoim koncu kabla RS.

Wyglada logicznie ale mysz nie ma UART :-)))

>innych modemow) podlaczonego do szyny PC. Tak wiec uklad 16550A w
>Active nie jest czescia samego modemu, a czescia komputera PC,

Jak wyzej pisalem sa konstrukcje bez tego UART
jak to wtedy dziala Twoim zdaniem?

>* Karta modemu wewnetrznego
>---------------------------------------------------
>S | | | | | |
>L | UART | RS-232 | UART+CPU | | DSP | linia tel.
>T | 16550A | | Rockwell | | Rockwell |
>*

Jak to bedzie dzialac bez 16550?
Pozdrowienia!!StaCH.

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;34;40mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive